5-6 gadus vecu bērnu runas intonāciju bagātināšana sižetu lomu rotaļās
Автор
Bērziņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu runas intonāciju bagātināšana sižeta lomu rotaļās Darba mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu runas intonācijas bagātināšanas iespējas sižeta lomu rotaļās. Iegūtie rezultāti: Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, var secināt, ka sižeta lomu rotaļām ir liela nozīme piecu līdz sešu gadu vecu bērnu runas intonācijas attīstībā, jo, aprobējot izvēlētās rotaļas, novērojams, ka visiem bērniem uzlabojas prasme runas intonāciju izmantot ikdienā, prasme saklausīt intonāciju tekstā, prasme lietot saziņas situācijai atbilstošu intonāciju un prasme intonāciju ietvert stāstījumā. Pētījuma sākumā augsts līmenis bija tikai vienam no 12 bērniem, vidējs līmenis 8 no 12 bērniem un zems līmenis 3 bērniem. Pētījuma beigās augsts līmenis bija 3 bērniem, vidējs līmenis 8 bērniem un zems līmenis 1 bērnam. Kvalifikācijas darbs sastāv no 44 lpp. (neskaitot pielikumu), darbā izmantoti 11 attēli, 3 tabulas, 41 izmantotās literatūras avoti un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: runa, pirmsskola, intonācija, sižeta lomu rotaļas Title: Enrichment of speech intonations of 5-6 year old children in the role play of the story Aim of the work: Aims of the research: to study the possibilities of enriching the speech intonation of preschool children in the role of stories in games. Results: Based on the results obtained in the study, it can be concluded that role-playing games play an important role in the development of speech intonation in five- to six-year-olds, the ability to use intonation appropriate to the communication situation and the ability to include intonation in the narration. At the start of the study, only one in 12 children had a high level, an average level in 8 of 12 children and a low level in 3 children. At the end of the study, there were high levels in 3 children, medium levels in 8 children and low levels in 1 child. The qualification paper consists of 44 p. (excluding appendix), 11 figures, 3 tables, 41 references and 2 appendices were used in the work. Keywords: speech, preschool, intonation, story-role games