Pamatkustību attīstības paņēmieni bērniem 2-3 gadu vecumā
Автор
Morozova, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir “Pamatkustību attīstības paņēmieni bērniem 2-3 gadu vecumā. Darba autore: Aļona Morozova. Pētījuma mērķis: Pamatkustību attīstības paņēmienus izmantošana veselīga un droša bērna audzināšanā. Pētījumam ir divas daļas - teorētiskā un praktiskā. Teorētiskajā daļā ir pedagoģiskas, zinātniskas un psiholoģiskas literatūras avotu analīze par: - kustībām un to ietekmi uz bērna organismu, - pedagoga lomu bērna pamatkustību apguvē, - rotaļu paņēmienu izmantošanu kustību attīstībā. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikts darbs ar bērniem, bija izstrādāti kritēriji lai noskaidrotu bērnu pamatkustības attīstības līmeni un argumentēt pamatkustību attīstības paņēmienus izvēli. Darbā tika izmantoti rotaļu paņēmieni bērnu pamatkustību attīstībā: imitācijas, demonstrējumi, vizuālās un skaņas norādes, kā arī tika pielietoti verbāli paņēmieni, apvienoti ar demonstrāciju. Pētījuma procesā tika arī pārbaudīts kā rotaļu paņēmieni ietekmē bērna veiksmīgu iesaisti pamatkustību apguvē. Darbs ar bērniem pētījuma laikā tika vērsts uz dažu faktoru samazināšanu, kas var ietekmēt bērna vēlmi piedalīties rotaļā. Pētījums sastāv no 3 fāzēm: diagnosticēšanas fāze, veidojoša fāze un kontroles fāze. Tika izmantotas divas pētījumu metodes - pedagoģiskā novērošana un pedagoga praktiskais darbs. Pētījuma bāze ir PII bērni 2-3 gadu vecuma (bērnudārza pirmā jaunāka grupa). Darbā rezultātā izvirzītais mērķis bija sasniegts un var secināt ka rotaļu paņēmienu izmantošana pamatkustību attīstībā 2-3 gadu vecuma bērniem ir efektīva, produktīva un mūsdienīga. Atslēgas vārdi: PAMATKUSTĪBAS, KUSTĪBA, PAMATKUSTĪBU APGUVE, ROTAĻA, ROTAĻU PAŅĒMIENI, PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU ATTĪSTĪBA, PEDAGOĢISKAIS PROCESS. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp, 16 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi un 43 literatūras avoti. The topic of the qualifying work is “Developing methods of the fundamental movements for children aged 2 to 3”. The author of the qualifying work: Aļona Morozova. The purpose of the study: Using of the developing methods of the fundamental movements in healthy and secure education of children. The study consists of two parts – theoretical and practical. Theoretical part includes pedagogical, scientific and psychological literary sources analysis of: • movements and its influence on children body • role of teacher in children fundamental movements development • usage of playing method in movement development Practical part of the study contains working with children, in which the criteria were developed in order to establish the level of children’s fundamental movements progress and argue the choice of fundamental movements development methods. On this work, playful techniques were used in order to develop fundamental movements: imitation, demonstration, visual and sound indications and also verbal techniques combined with demonstration. In the process of education, the influence of playful techniques was tested on children participation of fundamental movement development. During research, the work with children was also directed on decreasing some of the factors that could affect children passion to play. The study has 3 phases: diagnostical phase, establishing, determination and study control. Two study methods were used – pedagogical monitoring and practical pedagogical work. Study is based on preschool educational institution children aged 2 to 3 (kindergarten youngest group). The purpose of the study was achieved, and it can be concluded that using playing method in developing fundamental movements for children aged 2 to 3 is effective, productive, and modern. Key words: FUNDAMENTAL MOVEMENTS, MOVEMENT, DEVELOPMENT OF FUNDAMENTAL MOVEMENTS, PLAYING, PLAYING METHOD, DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN, PEDAGOGICAL PROCESS. Qualifying work consists of: 50 pages, 16 images, 4 tables, 3 attachments and 43 literary sources.