Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorJancukoviča, Elvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:57Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86972
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60435
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir “1,5 - 3 gadu vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma mērķis: izpētīt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšanu pirmskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tika analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī metodes un paņēmieni adaptācijas veicināšanai. Darba praktiskajā daļā tika veikts pētījums, kas sastāvēja no 3 posmiem, t.i., konstatējošā, veidojošā un kontroles pētījuma. Tika izmantotas teorētiskās un praktiskās pētījumu metodes. Teorētiskās: analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pētāmo tēmu. Praktiskās: pedagoģiskā darbība un pedagoģiskā novērošana. Pētījumā piedalījās 12 vienas pirmsskolas grupas 1,5 – 3 gadu veci bērni. Lai veiktu bērnu adaptācijas izpausmes veida noteikšanu pētījuma sākumā, tika izstrādāti kritēriji, kas ietvēra laiku (periodā no 1. – 60. bērna adaptācijas dienai); neiropsihisko attīstību; saslimšanas; svaru un augšanu. Otrajā pētījuma posmā tika izveidota un īstenota adaptācijas veicināšanas programma, kas ietvēra dažādus uzdevumus, vingrinājumus un aktivitātes. Trešajā posmā atkārtoti tika veikta bērnu adaptācijas izpausmes veida noteikšanu, izmantojot tos pašus kritērijus, ko pētījuma sākumā. Darba rezultāti: mērķis tika sasniegts – tika izpētīta 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšana pirmskolas izglītības iestādē. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze: lai veicinātu 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju, mācību darbs tiek organizēts, izmantojot pakāpenisku bērnu iesaisti ar ieinteresēšanu par viņiem aktuālām tēmām. Atslēgas vārdi: ADAPTĀCIJA, ADAPTĀCIJAS VEICINĀŠANA, 1,5 – 3 GADUS VECI BĒRNI, PIRMSSKOLA. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp, 3 attēli, 8 tabulas, 1 pielikums un 33 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the qualification job is „Adaptation of 1.5-3 year old children in a pree-school education.” The aim of the research: to study the promotion of successful adaptation of 1.5-3 year old children in a pre-school educational institution. The work consists of two parts- theoretical and practical. The theoretical part analyzed the scientific, methodological, pedagogical and psychological literature on the adaptation of 1.5-3 year old children in pree-school education, as well as methods and techniques to promote adaptation. In the practical part of the work, a study was performed, which consisted of 3 stages, i.e., a detection, formulation and control study. Theoretical and practical research methods were used. Theoretical: to analyze the pedagogical and psychological literature on the research topic. Practical: pedegogical activity and pedagogical observation. Twelve children aged 1.5 to 3 years in one pre-school group participated in the stuty. In order to determinē the type of children’s adaptation at the beginning of the study, criteria were developed that included time (in the period from the 1st to the 60th day of child adaptation); neuropsychological development; diseases; weight and growth. In the second phase of the study, an adaptation promotion program was developed and implemented, which included various tasks, exercises and activities. In the third stage, the determination of the type of children’s adaptation was repeated using the same criteria asa t the beginning of the study. Results of the work: the goal was achieved – the promotion of seccessful adaptation of 1.5-3 year old children in a pre- school educational institution was studied. The study confirmed the hypothesis: in order to promote the adaptation of 1.5-3 year old children, the study work is organized using the gradual involvement of children with interest in topics revelant to them.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectAdaptācijas veicināšana
dc.subject1.5-3 gadus veci bērni
dc.subjectPirmsskola
dc.title1.5 - 3 gadu vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeAdaptation of 1.5 - 3 year old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record