5 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā
Autor
Ribakova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums - 5 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Darba autors – Svetlana Ribakova Darba vadītāja – Anna Līduma Darba mērķis – teorētiski pamatot 5 gadus vecu bērnu patstāvības prasmēm pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā un pētīt to veidošanos pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izstrādāti šādi uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par patstāvības veidošanu, 5 gadus vecu bērniem. 2.Raksturot patstāvības prasmes 5 gadu veciem bērniem pēc izstrādātiem kritērijiem un rādītājiem. 3.Izstrādāt saturu 5 gadu vecu bērnu patstāvības prasmju sekmēšanai un to īstenot pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. 4.Izvertēt 5 gadu vecu bērnu patstāvības prasmju izmaiņas darbībā pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Kvalifikācijas darbs satāv no teorētiskās un empīriskās daļām. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīta patstāvības būtība un raksturojums 5 gadu veciem bērniem dienas rita organizācija pirmsskolā. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma gaita patstāvības prasmju sekmēšanā 5 gadus veciem bērniem. Darba saturs: 42 lpp., 4 attēli, 6 tabulas, 4 pielikumi. Pētījuma laikā tika analizēti 36 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: bērns, patstāvības prasmes, pirmsskola. Title of the Thesis - Promotion of independence of 5-year-old children during the day of pre-school educational institution. The author of the Thesis - Svetlana Ribakova Supervisor - Anna Līduma The aim of the work - is to theoretically substantiate independence of 5-year-old children during the day of pre-school education, and to study their development during the day activities in the pre-school educational establishment. In order to achieve the aim named above, the following tasks were set: 1. To analyse the findings of pedagogy and psychology scientists on the development of independence of 5-year-old children. 2. To describe the independence of 5-year-old children according to the developed criteria and indicators. 3. To develop content for the promotion of independence skills of 5-year-old children, and to implement it in the daytime activities of the pre-school educational institution. 4. To evaluate the changes in the independence skills of 5-year-old children in the daytime activities of the pre-school educational institution. The qualification Thesis consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part describes the essence and characteristics of independence of 5-year-old children in the organization during the day activities of the pre-school educational institution. The empirical part describes the course of the research on the promotion independence skills of 5-year-old children. Thesis includes 42 pages, 4 figures, 6 tables, 4 annexes. During the study, 36 sources of literature and information were analysed. Keywords: child, independence skills, preschool.