Muzikālās darbības pielietojuma iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu veiksmīgas adaptācijas norisē
Autor
Kotāne, Kima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Kima Kotāne Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Baiba Brice Darba nosaukums: “Muzikālās darbības pielietojuma iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu veiksmīgas adaptācijas norisē” Darba mērķis: Pētīt bērna adaptācijas procesu un kā muzikālā darbība to veiksmīgi spēj ietekmēt. Pētījuma hipotēze: Muzikālā darbība bērnu adaptāciju ietekmēs tikai tad, ja: 1)Ja regulāri visā bērna dienas ritā tiks izmantota bērna interesēm atbilstoša daudzveidīga muzikālā darbība. 2) Skolotāji individuāli novērtēs katra bērna psihisko un emocionālo stāvokli adaptācijas sākumā. 3) Tiks izmatota dzīvā (muzikanti, teātris) mūzika, muzikālie skaņas instrumenti, rotaļnodarbības. Pētījuma metodes: 1) Vecāku un pedagogu anketēšana, aptauju veikšana; 2) Psiholoģiskās un teorētiskās pedagoģiskās literatūras analīze; 3) Bērnu novērošana muzikālajās rotaļdarbībās 4) Bērnu uzvedības izpēte, secinājumu veikšana. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu, psihologu un rakstnieku atziņas par adaptācijas norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Sniegs adaptācijas vispārīgais skaidrojums, to veidi un pakāpes. Muzikālās darbības labvēlīgā ietekme uz pirmsskolas izglītības bērniem. Empīriskajā daļā sniedz metodoloģisko pētījuma raksturojumu, mazu aprakstu par pirmsskolas izglītības iestādi. Bērnu sākotnējais raksturojums pirms praktiskā darba, praktiskais darbs ar bērniem un to izmantotie resursi, aptaujas vecākiem un pedagogiem, kā arī bērnu raksturojums pēc praktiskā darba. Pētījuma beigās apliecinās, ka muzikālā darbība veiksmīgi ietekmē bērna adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no 44 lapām, 2 attēliem, 2 tabulām, 2 diagrammām, 10 pielikumiem. Izmantots 31 literatūras un informācijas avots. Author of the work: Kima Kotāne Scientific supervisor: Mg. paed. Baiba Brice Thesis title: “Possibilities of application in musical activities in the process of successful adaptation of young preschool children” Aim of the work: To study the child's adaptation process and how musical activity can successfully influence it. Research hypothesis: Musical activity will affect children's adaptation only if: 1) If a child will be used regularly throughout the child's day diverse musical activity in the interests of the community. 2) Teachers will assess each child individually mental and emotional state at the beginning of adaptation. 3) Live (musicians, theater) music will be used, musical sound instruments, games. Research methods: 1) Questionnaire of parents and teachers, conducting surveys; 2) Psychological and theoretical pedagogical literature analysis; 3) Observation of children in musical games 4) Research of children's behavior, making conclusions. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the findings of teachers, psychologists and writers on the process of adaptation in a pre-school educational institution. A general explanation of the adaptation, their types and degrees will be provided. The positive effect of musical activity on preschool children. The empirical part provides a methodological description of the research, a short description of the pre-school educational institution. Preliminary characteristics of children before practical work, practical work with children and the resources used by them, surveys of parents and teachers, as well as characteristics of children after practical work. At the end of the research, it is confirmed that the musical activity successfully influences the child's adaptation in the pre-school educational institution. The work consists of 44 pages, 2 figures, 2 tables, 2 diagrams, 10 appendices. 31 literature and information sources were used.