Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorSjagina, Zaiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:59Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87035
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60450
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļa tiek analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā, zinātniskā literatūra par pašapkalpošanās prasmju būtību, par pieaugušā lomu un vides nozīmību pašapkalpošanās prasmju sekmēšanā. Praktiskajā daļā tiek veikts praktiskais pētījums, kas sastāv no prasmju izpētes pētījuma sākumā, pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas nodarbībām, rezultātu analīzi un salīdzināšanu pētījuma beigās. Pētījumā piedalās 14 bērni vecumā no 2 līdz 3 gadi. Pašapkalpošanās prasmju līmeņa noteikšanai ir izstrādāti kritēriji. Lai sekmētu bērnu pašapkalpošanās prasmes, tika plānotas nodarbības, izmantoti skaitāmpantiņi, dziesmas un eksperimenti, lai bērniem rastos izpratne par pašapkalpošanās prasmju nepieciešamību. Izvirzītais jautājums par to, vai jēgpilna pedagoģiskā procesa organizēšana un pedagoģisko līdzekļu izmantošana sekmē pašapkalpošanās prasmes bērnam, tiek apstiprināts. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, 5 attēliem, 5 tabulām, 7 diagrammām. Darbā tiek analizēti 29 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the qualification thesis is promotion of self-care skills of 2-3 year old children in pre-school educational institution. The goal is to theoretically and practically cognize 2-3 year old children self-service skills. The paper consists of two parts, theoretical and practical. In the theoretical part there is analyzed pedagogical, psychological and scientific literature on the essence of self-service skills, on the role of the adult and the role of the environment in promoting these skills. In the practical part, there was carried out a practical study, which consisted of a skills research at the beginning of the study, self-service skills classes, analysis of the results and a comparison at the end of the study. The study involved 14 children aged 2 to 3 years.There were were developed criteria to determine the level of self-service skills. To promote children's self-care skills there were planned classes, used countable verses, songs and experiments in order to give children an understanding of the importance of self-service skills. The issue raised in the paper whether a meaningful organization of the pedagogical process and the use of pedagogical means promote the child's self-care skills, is confirmed. The qualification thesis consists of an introduction, 2 chapters, 8 subsections, 5 figures, 5 tables, 7 charts. There are 29 literature sources analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subjectPedagoga loma
dc.subjectVides nozīmīgums
dc.subjectBērna attīstība
dc.title2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of self-care skills of 2-3 years old children in pre-school education institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record