Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorAmatniece, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:01Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87060
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60465
dc.description.abstractDarba autore: Kristīne Amatniece. Darba nosaukums: Literārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšanai. Arvien biežāk var novērot bērnus, kas ikdienā dažādās situācijās izrāda neiecietību un otra nepieņemšanu. Tieši pirmskolā bērnos ir nepieciešams ielikt pamatus līdzjūtībai, mīlestībai un empātijai. Savukārt daiļliteratūra spēj ietekmēt cilvēku caur pieredzi un būt tās attīstības nosacījums. Pētījuma mērķis: pētīt un praktiski pārbaudīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma jautājums: Kā izmantot literāros darbus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšanai? Teorētiskajā daļā sniegts empātijas raksturojums, analizētas literatūras izmantošanas iespējas empātijas sekmēšanai pirmskolā. Praktiskais pētījums tika organizēts kā pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, literāro darbu klausīšanās un pārrunas ar bērniem par dzirdēto, sasaistot atlasītos darbus ar teorijas atziņām par empātijas attīstīšanu vecākā pirmskolas vecumā. Pētījumā secināts, ka mērķtiecīgi izvēlētas literatūras izmantošanas procesā iespējams sekmēt bērnu empātiju. Darbu veido 55 lapaspuses, 8 attēli, 26 tabulas, 78 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: empātija, vecākais pirmskolas vecums, literārie darbi, pedagoģiskais process pirmsskolā
dc.description.abstractAuthor of the work: Kristīne Amatniece. Title: Literary works to promote empathy in older preschool children. It is becoming more and more common to see children who show intolerance, contempt and disapproval of each other in everyday situations. It is in preschool that children need to lay the foundations for compassion, love and empathy. In turn, fiction can influence a person through experience and be a condition for its development. The aim of the research: to study and practically test the formation of empathy of older preschool children in the process of getting acquainted with literary works. Research question: How to use literary works in the preschool pedagogical process to promote empathy in older preschool children? The theoretical part provides a description of empathy, analyzes the possibilities of using literature to promote empathy in preschool. The practical research was organized as a pedagogical pilot, listening to literary works and discussing with children what was heard, linking the selected works with the findings of theory on the development of empathy in older preschoolers. The study concludes that it is possible to promote children's empathy in the process of using purposefully selected literature. The work consists of 55 pages, 8 pictures, 26 tables, 78 bibliographic list items, 5 appendices. Keywords: empathy, senior preschool age, literary works, pedagogy, pedagogical porcess in preeschool
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectempātija
dc.subjectvecākais pirmskolas vecums
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskolā
dc.titleLiterārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas sekmēšanai
dc.title.alternativeLiterary works to promote the empathy of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record