4-5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Švarcburga, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Aiga Švarcburga Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana Pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudītu 4 – 5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos rotaļās un spēlēs. Pētījuma uzdevumi: 1. Apkopot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko prasmju sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. 2. Analizēt pedagoģisko un psiholoģijas zinātnieku atziņas par 4 – 5 gadus vecu bērnu attīstības perioda īpašībām. 3. Izpētīt matemātisko priekšstatu attīstības iespējas rotaļā un spēlē. 4. Veikt pētījumu par rotaļu un spēļu izmantošanas iespējām 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. 5. Apkopot ieteikumus 4 - 5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu apguves sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par 4 - 5 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiku, matemātiskajām prasmēm un didaktiskajām spēlēm. Empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma organizācijas un metodes raksturojums, praktiskais darbs ar bērniem un pedagoģiskā analīze. Darba apjoms ir 48 lapaspuses, 6 pielikumi, 5 attēli, 27 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: matemātisko priekšstatu veidošana, rotaļa, pedagoģiskais process, spēle Author of the work: Aiga Schwarzburg Theme of the qualification paper: Promotion of mathematical ideas of 4-5 year old children in a pre-school educational institution The aim of the research: To theoretically analyze and practically test the formation of mathematical notions of 4 - 5 year old children in games and games. Research tasks: 1. To summarize the findings of pedagogy and psychology scientists on the promotion of mathematical skills in a pre-school educational institution 2. To analyze the findings of pedagogical and psychological scientists on the characteristics of the development period of 4-5 year old children 3. To explore the possibilities of developing mathematical notions in play and play 4. Carry out a study on the possibilities of using toys and games for 4-5 year old children in the formation of mathematical representations. 5. To summarize recommendations for the promotion of the acquisition of mathematical notions by 4-5 year old children in a pre-school educational institution The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part provides theoretical insights for teachers and psychologists on the psychological development of 4- to 5-year-old children, mathematics, mathematical skills and didactic games. The empirical part describes the organization and method of the research, practical work with children, and pedagogical analysis Thesis consists of 48 pages, Appendix 6, 5 figures, 27 references. Keywords: mathematical representation, play, pedagogical process, games