Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorBarane, Alla
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:03Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87085
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60479
dc.description.abstractKvalifikācija darba tēma ir 1.5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšana vingrinājumos un rotaļās. Pašapkalpošanās prasmes ir ļoti nozīmīgas, jo tās cilvēkam nepieciešamas ikdienas dzīvē, tāpēc tās ir attīstāmas jau no agrīnās bērnības. Pašapkalpošanās prasmju veiksmīgai apguvei ir nepieciešamas labi attīstīta roku un pirkstu sīkā motorika, labi attīstīta sīkā motorika veicina domāšanas procesu un radošumu. Pirmsskolas vecumā bērniem ir jāspēj saprast, ko viņi vēlas darīt, ko nē, jāspēj pieņemt dienas kārtība un noteikumi, šis ir piemērots laiks, lai sāktu nostiprināt pašapkalpošanās prasmes un tās veidotos par ieradumu. Iegūstās prasmes, un vēlāk iemaņas kļūst noturīgas un grūti padodas pāraudzināšanai. Lai veicinātu pašapkalpošanās prasmju attīstību, ikdienā bērniem var piedāvāt dažādus vingrinājumus un rotaļas. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 1.5 - 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves sekmēšanas iespējas vingrinājumos un rotaļās. Darbā tiek pētītas raksturīgās vecumposma pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma laikā darba autore veica pētniecisko un praktisko darbību. Uzsākot darbu tika veikta grupas novērtēšana, pēc iegūtajiem rezultātiem tika izstrādātas rotaļas un vingrinājumi, kuri veicina pašapkalpošanās prasmju attīstību. Pēc tam veica atkārtotu pašapkalpošanās prasmju izpēti, vai ir kādi uzlabojumi. Darbā ir 44 lapaspuses, 15 attēli, 2 tabulas un 46 literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, vingrinājumi un rotaļas.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work is to promote the acquisition of self-care skills with the help of exercises and games for children aged 1.5 - 3. Self-service skills are very important because they are needed in everyday life, so they should be developed from an early age. The successful acquisition of self-service skills requires well-developed hand and fingers small motorical skills, and if these skills are well-developed – it promotes and develops the process of thinking and creativity. Preschoolers should be able to understand what they want to do, what not to do, to be able to adopt agendas and rules, this is a good time to start strengthening self-service skills and make them a habit. Acquired skills that later become just usual skills are persistent and very difficult to retrain. To promote the development of self-service skills, children can be offered various exercises and games on a daily basis. The aim of this work: to theoretically analyze and practically study the possibilities of promoting the acquisition of self-service skills for 1.5 - 3 years old children through exercises and games. The characteristic self-service skills of various ages are studied in this work. During the research, the author carried out both - research and practical activities. At the beginning of the work - the group evaluation was performed, then based on these results - games and exercises were developed which promote the development of self-service skills. And later a re-examination of the self-service skills was carried out to compare and see if there were any improvements. The work consists of 44 pages, 15 pictures, 2 tables and 46 references. Keywords: self-service skills, preschool, exercises and games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapkalpošanās
dc.subjectprasmes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvingrinājumi
dc.subjectun
dc.title1.5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšana vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativePromoting the acquisition of self-care skills of 1.5 - 3 year old children through games and exercises
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record