• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu vadības funkcijas vecāku novērtējumā

Thumbnail
Öffnen
299-87378-Gaugers_Edvards.Henrihs_eg19058.pdf (271.4Kb)
Autor
Gaugers, Edvards Henrihs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Datum
2022
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis ietver atbildes rašanu uz pētījumā izvirzīto jautājumu: Vai pastāv atšķirības starp mammas novērtējumu un tēta novērtējumu par bērna vadības funkcijām, kā arī uz pētījumā izvirzīto hipotēzi: Pastāv saistība starp vecāku izglītības līmeni un vadības funkciju novērtējumu. Pētījuma izlasi sastādīja vecāki, ar priekšnoteikumu, ka viņiem ir bērns 2-6 gadu vecumā. Kopā pētījumā piedalījās 36 respondenti. Vidējais izglītības līmenis izlasē bija bakalaura grāds. Pētījumā tika izmantota CHEXI (Childhood Executive Functioning Inventory for parents and teachers) (Thorell & Nyberg, 2008) - bērnu vadības funkciju novērtējuma aptauja, kuru latviski šobrīd adaptē Mag. Psych. Edmunds Vanags Datu analīzes rezultātā gan pētījuma jautājums, gan hipotēze neapstiprinājās. Netika konstatētas nozīmīgas atšķirības starp dzimumiem savu bērnu vadības funkciju novērtējumā, nedz saistības ar vecāku izglītības līmeni un vadības funkciju novērtējumu. Rezultāti liek domāt gan par ierobežoto respondentu skaitu, gan par aptauju lietošanas atbilstību šādos pētījumos.
 
The aim of the study lies within finding an answer to the research question: Are there differences between parent’s assessment of their child’s executive functions, as well as the hypothesis raised in the study: There is a relationship between the level of parental education and the assessment of executive functions. The study’s sample was made up of parents who have a 2-6-year-old child. A total of 36 respondents participated in the study. The study used CHEXI which is a Childhood Executive Functioning Inventory for parents and teachers (Thorell & Nyberg, 2008), which is currently being adapted by Mag. Psych. Edmunds Vanags. As a result of the data analysis, both the research question and the hypothesis were not confirmed. No significant gender differences were identified in the assessment of their child’s executive functions, nor in relation to the level of parental education and the assessment of management functions. The inconclusive results seem to point out that the number of respondents was too low, and that perhaps surveys aren’t the best tool for research like this.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60524
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV