Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorGamova, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:13Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87514
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60549
dc.description.abstractBakalaura darba autores Anastasijas Gamovas pētījuma “Skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana latviešu valodas stundā 3.klasē” mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt skolēnu pašvadītas mācīšanās iespējas latviešu valodas mācību stundā 3.klasē saistībā ar 2020. gada 1.septembrī spēkā esošo pamatizglītības standartu, kas sevī ietver vairākas novitātes. Atsaucoties uz vairāku pedagogu un psihologu atziņām un pētījumiem, bakalaura darba ietvaros, teorētiski tiek pētīts pašvadītas mācīšanās jēdziens un metodika tās īstenošanai sākumskolas skolēnu praktiskā darbībā savā ikdienas mācību procesā, savukārt, izmantojot empīriskās pētījuma metodes tiek izzināta reālā situācija pašvadītas mācīšanās apguvē latviešu valodas stundās 3.klasē un veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, aprobējot teorijā noskaidrotās metodes, vēršot uzmanību uz pētījumā iegūtajiem skolēnu zemākajiem vidējiem rādītājiem. Empīriskajā pētījumā tika apstiprinātas vairākas teorijā gūtās atziņas, ko autore arī norāda secinājumos – lai skolēns varētu pilnvērtīgi vadīt savu mācīšanos procesu, viņam jāveido izpratne par pašvadītas mācīšanās fāzēm un to pielietojumu savas mācīšanās laikā, būtiski akcentējot arī refleksijas nozīmi, kas nodrošina skolēnam iespēju mērķtiecīgi domāt par savu mācīšanās gaitu un izvēlētiem paņēmieniem, savukārt pedagogs var veicināt skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes, nodrošinot atbilstošus apstākļus, piedāvājot metodes, līdzekļus un darba organizācijas formu, kas to pilnveido, piemēram, projekta, debašu, lomu spēļu un grupu diskusiju metodes un citus metodiskos paņēmienus. Autore savā darbā izpēta arī latviešu valodas mācību saturu reformas kontekstā, atspoguļojot raksturīgākās izmaiņas un pieejas iezīmes. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, septiņām apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem par pašvadītas mācīšanās veicināšanas iespējām latviešu valodas mācību stundā. Darba kopējais apjoms ir 63 lappuses, kurā ietilpst 22 attēli, 3 tabulas un 5 pielikumi. Tas tiek balstīts uz 40 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, latviešu valoda, 3.klase, caurviju prasmes.
dc.description.abstractBachelor’s thesis author Anastasija Gamova research “Promotion student self-directed learning in Latvian language lessons in the 3rd Grade” is to theoretically and practically study students’ opportunities for self-directed learning in a Latvian language class in the 3rd Grade includes several novelties. Referring to the findings of several pedagogues and psychologists, the concept of self-directed learning and its implementation in the practical work of primary school students in their daily learning process are theoretically studied within the bachelor’s thesis, while using realistic research methods based of the real situation and the operation of the pedagogical experiment was carried out, approbating the methods clarified in the research. The empirical study confirmed several findings of the theory, which the author also points out in the conclusions – in order to fully manage the learning process, the student must develop an understanding of self-directed learning phases and their application during their studies, significantly emphasizing the importance of reflection, the teacher can promote students’ self-directed learning skills by providing appropriate conditions, offering methods, tools and forms of work organization that improve them, such as project, debate, role-play and group discussion methods and other methodological techniques. The author also studies the content of Latvian language teaching in the context of the reform, reflecting the most characteristic changes and features of the approach. The bachelor’s thesis consists of abstract, two chapters, seven subchapters, conclusions and suggestions on the possibilities of promoting self-directed learning in a Latvian language lesson. The total volume of the work is 63 pages, which includes 22 images, 3 tables and 5 appendices. It is based on 40 literature sources. Keywords: self-directed learning, Latvian language, 3rd Grade, transversal skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectlatviešu valoda
dc.subject3.klase
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.titleSkolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana latviešu valodas stundā 3.klasē
dc.title.alternativePromoting student self-directed learning in Latvian language lessons in 3rd Grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record