Muzeju digitālo tiešsaistes resursu integrācijas potenciāls kultūras un mākslas priekšmetu pedagoģijā
Author
Zvirgzdiņa, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kristberga, Laine
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Muzeju digitālo tiešsaistes resursu integrācijas potenciāls kultūras un mākslas priekšmetu pedagoģijā” mērķis ir atlasīt un izvērtēt pieejamos Latvijas muzeju digitālos tiešsaistes resursus un piedāvāt risinājumus tiešsaistes resursu integrācijas iespējām kultūras un mākslas priekšmetu pedagoģijā. Covid – 19 epidēmijas ietekmē muzeji aktīvi izstrādā novitātes un optimizē apmeklētību pat tad, kad muzeju durvis ir aizvērtas publikai. Ar tiešsaistes palīdzību muzeji, bibliotēkas un arhīvi piedāvā izglītojošus resursus, platformas un rīkus, tādējādi nodrošinot brīvu un ērtu informācijas piekļuvi plašākai sabiedrībai. Izvērtējot lokālo muzeju digitālo tiešsaistes resursu kvalitāti un pieejamību, pētījuma gaitā tiek rasta atbilde uz resursu integrācijas trūkumu kultūras un mākslas jomas mācību priekšmetos. Darba teorētiskajās nodaļās tiek aplūkota muzeju digitālo tiešsaistes resursu integrēšana mācību procesā, tostarp pedagoģiskais potenciāls, ieguvumi, izmantošanas iespējas, kā arī to pieejamība un kvalitāte. Pētījuma rezultātā tiek piedāvāta lokālo muzeju digitālo tiešsaistes resursu atlase, kā arī tiek piedāvāti risinājumi un ieteikumi muzeju digitālo tiešsaistes resursu uzlabošanai un integrēšanai vispārējās izglītības procesā. The aim of the master's thesis “Integration potential of digital online resources of museums in the pedagogy of cultural and art subjects” is to select and evaluate the available integration possibilities of digital online resources of Latvian museums and proposed solutions in the pedagogy of cultural and art subjects. As a result of the Covid - 19 epidemic, museums are actively developing novelties and optimizing attendance even when museum doors are closed to the public. With online help, museums, libraries and archives offer educational resources, platforms and tools that are provided free to the general public. Evaluating the quality and availability of digital online resources in local museums, the study finds an answer to the lack of integration of resources in cultural and art subjects. The theoretical chapters of the work deal with the integration of digital online resources in the learning process, permanent pedagogical potential, benefits, possibilities of use, as well as availability and quality. The selection of digital online resources of local museums proposed by the research, as well as the proposed solutions and recommendations for the improvement and integration of digital online resources of museums in the general education process.