Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīda
dc.contributor.authorMagone, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:14Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87609
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60560
dc.description.abstractDiplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā” izstrādāts ar mērķi izzināt 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmas, kas radušās Covid – 19 pandēmijas ietekmē un raksturot sociālpedagoģisko darbību mācību problēmu mazināšanā. Teorētiskajā daļā raksturotas pusaudžu mācību problēmas, to izraisošie faktori, Covid – 19 pandēmijas ietekme uz mācību darbību un izglītības procesa organizēšanu. Raksturota sociālpedagoģiskā darbība vispārizglītojošās skolās un prevencijas iespējas mācību problēmu mazināšanā. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums X novada valsts ģimnāzijā un Rīgas X vidusskolas 7. - 9. klasēs par mācību problēmām Covid – 19 pandēmijas laikā. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai mazinātu skolēnu mācību problēmas. Veikta programmas aprobācija un analīze.
dc.description.abstractThe diploma paper “Socio-pedagogical activity in reducing learning problems of 7th –9th-grade students” is designed to discover the learning problems of 7th - 9th-grade students caused by the Covid - 19 pandemic, and to describe socio-pedagogical activities in reducing learning problems. The theoretical part describes the factors that cause the learning problems of adolescents, the impact of the Covid - 19 pandemic on learning activities and the organization of the educational process, and the Socio-pedagogical activities in general education schools as well as prevention opportunities in reducing learning problems. In the practical part, a study was carried out focusing on the learning problems of 7th – 9th-grade students in Riga X high school and X region state gymnasium during the pandemic of Covid – 19. A socio-pedagogical curriculum was created to reduce students’ learning problems. An approbation of the program, as well as an analysis of its results, were carried out.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmācības
dc.subjectmācību process
dc.subjectsociālais pedagogs
dc.subjectsociālpedagoģiskā darbība
dc.titleSociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā.
dc.title.alternativeSocio-pedagogical Activity in reducing learning problems of 7th – 9th grade students.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record