dc.contributor.advisor | Raževa, Astrīda | |
dc.contributor.author | Magone, Elīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T01:04:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T01:04:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 87609 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60560 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā” izstrādāts ar mērķi izzināt 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmas, kas radušās Covid – 19 pandēmijas ietekmē un raksturot sociālpedagoģisko darbību mācību problēmu mazināšanā. Teorētiskajā daļā raksturotas pusaudžu mācību problēmas, to izraisošie faktori, Covid – 19 pandēmijas ietekme uz mācību darbību un izglītības procesa organizēšanu. Raksturota sociālpedagoģiskā darbība vispārizglītojošās skolās un prevencijas iespējas mācību problēmu mazināšanā. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums X novada valsts ģimnāzijā un Rīgas X vidusskolas 7. - 9. klasēs par mācību problēmām Covid – 19 pandēmijas laikā. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai mazinātu skolēnu mācību problēmas. Veikta programmas aprobācija un analīze. | |
dc.description.abstract | The diploma paper “Socio-pedagogical activity in reducing learning problems of 7th –9th-grade students” is designed to discover the learning problems of 7th - 9th-grade students caused by the Covid - 19 pandemic, and to describe socio-pedagogical activities in reducing learning problems. The theoretical part describes the factors that cause the learning problems of adolescents, the impact of the Covid - 19 pandemic on learning activities and the organization of the educational process, and the Socio-pedagogical activities in general education schools as well as prevention opportunities in reducing learning problems. In the practical part, a study was carried out focusing on the learning problems of 7th – 9th-grade students in Riga X high school and X region state gymnasium during the pandemic of Covid – 19. A socio-pedagogical curriculum was created to reduce students’ learning problems. An approbation of the program, as well as an analysis of its results, were carried out. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | mācības | |
dc.subject | mācību process | |
dc.subject | sociālais pedagogs | |
dc.subject | sociālpedagoģiskā darbība | |
dc.title | Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā. | |
dc.title.alternative | Socio-pedagogical Activity in reducing learning problems of 7th – 9th grade students. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |