Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā.

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmu mazināšanā” izstrādāts ar mērķi izzināt 7. - 9. klašu skolēnu mācību problēmas, kas radušās Covid – 19 pandēmijas ietekmē un raksturot sociālpedagoģisko darbību mācību problēmu mazināšanā. Teorētiskajā daļā raksturotas pusaudžu mācību problēmas, to izraisošie faktori, Covid – 19 pandēmijas ietekme uz mācību darbību un izglītības procesa organizēšanu. Raksturota sociālpedagoģiskā darbība vispārizglītojošās skolās un prevencijas iespējas mācību problēmu mazināšanā. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums X novada valsts ģimnāzijā un Rīgas X vidusskolas 7. - 9. klasēs par mācību problēmām Covid – 19 pandēmijas laikā. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai mazinātu skolēnu mācību problēmas. Veikta programmas aprobācija un analīze.
The diploma paper “Socio-pedagogical activity in reducing learning problems of 7th –9th-grade students” is designed to discover the learning problems of 7th - 9th-grade students caused by the Covid - 19 pandemic, and to describe socio-pedagogical activities in reducing learning problems. The theoretical part describes the factors that cause the learning problems of adolescents, the impact of the Covid - 19 pandemic on learning activities and the organization of the educational process, and the Socio-pedagogical activities in general education schools as well as prevention opportunities in reducing learning problems. In the practical part, a study was carried out focusing on the learning problems of 7th – 9th-grade students in Riga X high school and X region state gymnasium during the pandemic of Covid – 19. A socio-pedagogical curriculum was created to reduce students’ learning problems. An approbation of the program, as well as an analysis of its results, were carried out.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By