Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorBankava, Elīze Eleonora
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:15Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87932
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60566
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Elīze Eleonora Bankava. Bakalaura darba temats: „4 – 5 gadīgu bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē”. Mērķis: pētīt 4 – 5 gadīgu bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu ietekmē. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar pedagogu, filosofu atziņām par emocijām, emocionālo atsaucību un par literārajiem darbiem bērna dzīvē. Sniegts raksturojums par emociju un emocionālās atsaucības attīstību 4 –5 gadīgiem bērniem. Tiek raksturoti literārie darbi kā līdzeklis bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai. Otrajā nodaļā tiek atspoguļota bērnu emocionālās atsaucības veidošanās izpēte literāro darbu ietekmē, sniegts pētījuma metodiskais apraksts, bērnu emocionālās atsaucības raksturojums pētījuma sākumā, tiek izstrādāti kritēriji bērnu emocionālās atsaucības līmeņa noteikšanai. Aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem – atspoguļota emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē. Iegūtie rezultāti analizēti un atspoguļoti tabulās un attēlos. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka literārie darbi sekmēs bērnu emocionālo atsaucību, ja tie tiks izvēlēti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai un, ja tiks radīta droša, emocionāla vide. Atslēgas vārdi: pirmsskola, emocijas, emocionālā atsaucība, literatūra. Bakalaura darbs sastāv no 53 lappuses, tsk. – 3 tabulas, 17 attēli, 4 pielikumi. Izmantoti 29 informācijas avoti.
dc.description.abstractThe author: Elīze Eleonora Bankava The title of the thesis: “Development of emotional responsiveness of 4 – 5-year-old children under influence of literature”. The aim of the research: to research the development of emotional responsiveness of 4 – 5 years old children under influence of literature. The first chapter introduces the knowledge of teachers, philosophers about emotions, emotional responsiveness and literary works in a child’s life. A description of the development of emotions and emotional responsiveness in 4 – 5 years old children is provided. Literary works are described as a way of promoting children's emotional responsiveness. The second chapter presents the research of children's emotional responsiveness under the influence of literary works, provides a methodological description of the research, characterizes children's emotional responsiveness at the beginning of the research, develops criteria for determining the level of children's emotional responsiveness. Practical work with children is described - the formation of emotional responsiveness under the influence of literary works is reflected. The obtained results are analyzed and presented in tables and figures. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, taking into account the conditions that literary works will promote children's emotional responsiveness, if they are selected according to children's interests, experience and specific situation, and if a safe, emotional environment is created. Keywords: preschool, emotions, emotional responsiveness, literature. The bachelor thesis consists of – 53 pages, 3 tables, 17 pictures, 4 annexes. The literature review consists of 29 sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectemocionalā atsaucība
dc.subjectliteratūra
dc.subjectpirmsskola
dc.title4-5 GADĪGU BĒRNU EMOCIONĀLĀS ATSAUCĪBAS VEIDOŠANĀS LITERĀRO DARBU IETEKMĒ
dc.title.alternativeDevelopment of emotional responsiveness of 4-5-year-old children under influence of literature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record