Show simple item record

dc.contributor.advisorUtāns, Juris
dc.contributor.authorVilmane, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:18Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88237
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60583
dc.description.abstractDarba autore Santa Vilmane izstrādājusi diplomdarbu “Kompozīcijas principa kustība apguve vizuālās mākslas stundās 3. klasē”. Par diplomdarba mērķi izvirzīts izpētīt kompozīcijas principa kustība apguvi vizuālās mākslas stundās 3. klasē. Pirmajā nodaļā autore apskata kompozīcijas izveides principus, tostarp, padziļināti pēta kustības principu un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izmantojumu kustības principa pielietojumam vizuālās mākslas stundās. Tāpat autore pievērš uzmanību kustības principam Paula Klē daiļradē. Otrā nodaļa veltīta normatīvo dokumentu un pedagoģiskās literatūras analīzei. Trešajā nodaļā aprakstīts izveidotais tematiskais plāns “Kompozīcijas principa kustība apguve”, tā organizēšana un vērtēšana. Ceturtajā nodaļā atspoguļota tematiskā plāna “Kompozīcijas principa kustība apguve” aprobācija, kas ietver mācību procesa norises izklāstu, skolēnu izstrādāto darbu un vērtējuma analīzi, balstoties uz iepriekš izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem. Nobeigumā tiek sniegts ieskats par autores radošo darbu “Neironu arhitektūra”. Darba noslēgumā veikti secinājumi par tematiskā plāna “Kompozīcijas principa kustība apguve” sasniegtajiem rezultātiem, tiek atbildēts uz pētījuma jautājumu – ar kādiem mācību uzdevumiem var apgūt kompozīcijas principu kustība vizuālās mākslas stundās 3. klasē. Izstrādātais tematiskais plāns veiksmīgi aprobēts Jūrmalas “X” pamatskolas divās 3. klasēs. Diplomdarbs sastāv no četrām nodaļām, desmit apakšnodaļām, vienpadsmit pielikumiem, kopā no 81 lappuses. Atslēgvārdi: kustība, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, kompozīcijas principi.
dc.description.abstractThe author of the work Santa Vilmane has developed the thesis “Acquisition of Movement as the Composition Principle in Visual Art in Grade 3”. The aim of the thesis is to explore the acquisition of movement as a principle of composition in visual art in Grade 3. In the first chapter the author examines the principles of composition, including in-depth studies of the principles of movement and the use of artistic means of expression for the application of the principle of movement in the visual arts classroom. The author also devotes attention to the principle of movement in Paul Kle creations. The second chapter is devoted to the analysis of normative documentation and pedagogical literature. The third chapter describes the created thematic plan “Acquisition of Movement as the Composition Principle”, organisation and evaluation. Chapter Four is dedicated to the assessment of the thematic plan "Acquisition of Movement as a Composition Principle", which includes an overview of the learning process, the work developed by the students and an assessment analysis based on the assessment criteria developed above. Conclusion provides an insight into the author's creative work – the architecture of neurons. At the end of the thesis, conclusions were drawn on the results of the thematic plan “Acquisition of Movement as a Principle of Composition”, answering the question of the study – through which teaching tasks movement as a principle of composition can be learned in visual arts in Grade 3. The developed thematic plan was successfully accredited in two 3rd grades of primary school "X" in Jurmala. The diploma consists of four chapters, ten subchapters, eleven annexes, a total of 81 pages. Keywords: movement, elements of art, principles of composition.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkustība
dc.subjectmākslinieciskās
dc.subjectkompozīcijas
dc.subjectprincipi
dc.subjectizteiksmes
dc.titleKompozīcijas principa kustība apguve vizuālās mākslas stundās 3. klasē
dc.title.alternativeAcquisition of Movement as the Composition Principle in Visual Art in Grade 3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record