5-7 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšana spēlēs un rotaļās
Author
Migliņa, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 5-7 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšana spēlēs un rotaļās. Darba autors: Everita Migliņa Darba vadītājs: Dr. paed. Inga Stangaine Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt bērnu uzmanības attīstīšanas iespējas spēlēs un rotaļās 5-7 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbs tiek izstrādāts divās daļās. Pirmajā daļā tika izanalizēta un aprak-stīta literatūra par uzmanības raksturojumu, uzmanības veidiem un īpašībām bērniem 5 – 7 ga-du vecumā un uzmanības attīstības iespējas spēlēs un rotaļās. Otrajā daļā tika aprakstīts empīriskais pētījums par uzmanības veicināšanu spēlēs un ro-taļās pirmsskolā. Pēc tam tiek veikts pētījums vecākajā vecumposmā, kurā tika pētīti un novē-roti 10 bērni, kāda ir viņu uzmanības noturēšana spēlēs un rotaļās pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Atslēgas vārdi: Uzmanība, uzmanības noturība, spēle, rotaļa. Darba apjoms: Darbā ir 33.lpp., 3 tabulas, 3 attēli, izmantotās literatūras skaits 26. Subject of this Qualifcation Work: Development of child attention spans in 5-7 year old children trought the use of games and playtime. Author: Everita Migliņa Acad. Advisor-Dr. Paed. Inga Stangaine Reserach subject: To theoretically prove and practically investigate the possibilities for the development of childres attention spans in 5-7 year old children trought games and playtime. This Qualification Work consists of two parts. The first part is an analysis and description of the available literature about the attention capabilities, types and characteristics of 5-7 year old children. And the development possibilities offered by various games and types of play. The second part describes empirical research about improving attention ability of pre-school children byusing games and playtime. And then a study with older children, in which ten children were observed and theur attention spans during games and playtime evaluated, at the beginning and again at the end, of the study. Keywords: Attention, Attention Span, Games, Play Time. Work size: 33 pages, 3 tables, 3 diagram. Number of sources used: 26.