Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorEidaka, Daira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:21Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88423
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60601
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu “Pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas mācību procesā”. Kvalifikācijas darba autore: Daira Eidaka. Darba vadītājs: Ilze Briška Pētījuma mērķis: Ko skolotājai darīt, lai ietekmētu radošumu? Pētījuma jautājums: Kā brīvība vai noteikumi vizuālās mākslas mācību procesā ietekmē radošumu? Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa: 1.Analizēt literatūru par radošumu. 2.Literatūrā balstīti ieteikumi radošuma sekmēšanai. Empīriskā daļa: 1.Kritēriju izveide 2.Izlases veidošana, aprakstīšana 3.Nodarbību plānošana 4.Datu ieguve 5.Datu apstrāde Pētījuma gaitā autore atrada atbildi ir pētāmo jautājumu “Kā brīvība vai noteikumi vizuālās mākslas mācību procesā ietekmē radošumu?” Ja bērniem tiek dota brīvība, tad bērni spēj būt daudz radošāki. Ja nodarbība ir ar noteikumiem, tad radošums netiek sekmēts. Lai pirmsskolas skolotājas sekmētu bērnu radošumu ir jāļauj bērniem darboties pašiem, bez noteikumiem. Radošums piemīt visiem, bet skolotājiem ir jāmāk to sekmēt. Atslēgas vārdi: radošums, radošais process, pirmsskolas vecumposms, vizuālā māksla. Kvalifikācijas darba apjoms: 35 lapaspuses, 7 attēli, 4 tabulas,15 literatūras avoti
dc.description.abstractThe qualification work theme is “Promoting the creativity of preschool children in the visual arts teaching process”. Author: Daira Eidaka. Advisor: Ilze Briška Aim of the study: What can a teacher do to influence creativity? Research question: How do freedom or rules in the learning process of visual arts affect creativity? The study consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. Theoretical part: 1. Analyse the literature on creativity. 2. Literature-based recommendations for promoting creativity. Empirical part: 1. Development of criteria 2. Sampling, description 3. Lesson planning 4. Data acquisition 5. Data processing During the research, the author found the answer to the research question "How do freedom or rules in the process of teaching visual arts affect creativity?" If children are given freedom, then children can be much more creative. If the lesson is with rules, then creativity is not encouraged. For pre-school teachers to promote children's creativity, children must be allowed to work on their own, without rules. Everyone has creativity, but teachers need to be able to encourage it. Keywords: creativity, creative process, preschool age, visual arts. The scope of the qualification work: 35 pages, 7 pictures, 4 tables, 15 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectradošums
dc.subjectradošais process
dc.subjectpirmsskolas vecumposms
dc.subjectvizuālā māksla
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu radošama sekmēšana vizuālās mākslas mācību procesā
dc.title.alternativeEncourage the creativity of preschool children in the visual arts teaching process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record