Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorVeremjova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:21Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88444
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60603
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Viktorija Veremjova. Kvalifikācijas darba nosaukums: “6 gadus vecu bērnu komunikatīvas kompetences sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādēs tehnologiju, sociālajā un pilsoniskajā mācību jomās”. Kvalifikācijas darba vadītāja: Profesore Dr. paed. Anna Līduma. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt 6 gadus vecu bērnu komunikatīvo kompetenču sekmēšanas tehnoloģiju un sociālajā pilsoniskajā mācību jomās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai izmantotas pētījuma metodes: 1)Teorētiskajā daļā - pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 2)Empīriskajā daļā - pedagoģiskais novērojums, izmēģinājumdarbība, pārrunās ar bērniem, datu statistiskā, apstrāde un analīze. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru, pētnieku, psihologu, pedagogu uzskati un skaidrojumi par komunikatīvo kompetenču būtību, veidiem, kā arī analizēta 6 gadus vecu bērnu runas un valodas attīstība saistībā ar pētāmo aktualitāti. Empīriskajā daļā aprakstīta pētījuma gaita, analizēti pedagoģiskā izmēģinājuma rezultāti, sekmējot bērnu komunikatīvas kompetences tehnologiju, sociālajā un pilsoniskajā mācību jomās. Iegūtie rezultāti pārliecinoši pierādīja, ka mērķtiecīgi organizētas nodarbības sekmē 6 gadus vecu bērnu komunikatīvās kompetences tehnoloģiju un sociālajā pilsoniskajā mācību jomās. Darba rezultāti parāda, ka 6 gadus vecu bērnu komunikatīvas kompetences sekmējamas tehnologiju, sociālajā un pilsoniskajā mācību jomās, ja organizētās nodarbības bērniem izraisa interesi, un ja pedagogs izmanto nodarbībā dramatizācijas spēles, kas attīstā bērnos pārliecību sevī un noņem kautrīgumu. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lappuses, 9 attēli, 15 tabulas, 10 pielikumi, 23 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un izmantotās literatūras saraksta. Atslēgas vārdi: komunikācija, komunikatīvas kompetences, tehnoloģiju mācību joma, sociālā un pilsoniskā mācību joma.
dc.description.abstractAuthor of the qualification work: Viktorija Veremjova. Title of the qualification work: “Promoting the communicative competences of 6-year-old children in pre-school education institutions in the fields of technology, social and civic education”. Supervisor of the qualification work: Professor Dr. paed. Anna Līduma. Aim of the qualification work: to investigate theoretically and practically the promotion of communicative competencies of 6-year-old children in the fields of technology and social civic learning. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. Study methods used to achieve the purpose of the qualification work: 1)In the theoretical part - an analysis of pedagogical and psychological literature. 2)In the empirical part - pedagogical observation, pilot work, discussions with children, statistical data processing and analysis. The theoretical part examines the views and explanations of several authors, researchers, psychologists, teachers on the nature and types of communicative competencies, as well as analyzes the development of speech and language of 6-year-old children in relation to the research topic. The empirical part describes the course of the research, analyzes the results of the pedagogical experiment, promoting children's communicative competencies in the fields of technology, social and civic learning. The obtained results convincingly proved that purposefully organized classes promote the communicative competencies of 6-year-old children in the fields of technology and social civic learning. The results of the work show that the communicative competencies of 6-year-old children will be promoted in the fields of technology, social and civic learning, if the organized activities arouse interest in children, and if the teacher uses dramatization games that develop children's self-confidence and removes shyness. Scope of qualification work: 38 pages, 9 images, 15 tables, 10 attachments, 23 sources of literature. The qualification work consists of an input, two parts, conclusions and a list of authorities used. Keywords of the qualification work: communication, communicative competences, technology education, social and civic education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectkomunikatīvas kompetences
dc.subjecttehnoloģiju mācību joma
dc.subjectsociālā un pilsoniskā mācību joma
dc.title6 gadus vecu bērnu komunikatīvas kompetences sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādēs tehnologiju, sociālajā un pilsoniskajā mācību jomās
dc.title.alternativePromoting the communicative competence of 6-year-old children in pre-school education institutions in the fields of technology, social and civic education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record