5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālās attīstības veicināšana muzikālās rotaļnodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Ozola, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats: 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālās attīstības veicināšana muzikālās rotaļnodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarba autore: Ieva Ozola Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Anna Līduma Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 3 tabulas, 18 attēli, 8 pielikumi, izmantoti 43 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: pētīt emocionālās attīstības veicināšanas iespējas muzikālās rotaļnodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Pētījuma jautājums: ar kādu muzikālo rotaļnodarbību saturu iespējams veicināt 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālo attīstību? Darbs sastāv no divām nodaļām. 1. nodaļā sniegts teorētisks ieskats par 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālo attīstību muzikālajā rotaļnodarbībā: • Autisma būtība un sakarības ar autiska spektra traucējumiem • 5-6 gadus vecu bērnu autiskā spektra traucējumu izpausmes • 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālās attīstības raksturojums un kritēriji • Muzikālās rotaļnodarbības satura izstrāde 2. nodaļā aplūkotas 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālās attīstības pētījuma norise un metodes: • Pētījuma dizains • 5-6 gadus vecu bērnu ar autiska spektra traucējumiem emocionālās attīstības konstatējums • Emocionālās attīstības sekmēšana bērnu darbībā muzikālā rotaļnodarbībā • Pētījuma datu analīze Atslēgas vārdi: EMOCIONĀLĀ ATTĪSTĪBA, AUTISKA SPEKTRA TRAUCĒJUMI, MUZIKĀLĀS ROTAĻNODARBĪBAS. The qualification paper topic::Emotional development promotion in 5-6 year old preschool children with autism spectrum disorders during music play classes. The qualification paper author: Ieva Ozola The qualification paper supervisor : Dr.paed. Anna Līduma The qualification paper consists of: 43 pages, 3 tables and 18 pictures, 8 suplements, 43 literary sources were used. The goal of the qualification paper: Study the possibilities for promoting emotional development in musical exercises in a preschool for children with autism. The question of the qualification paper: Question of the study: What musical playing content can contribute to the emotional development of 5-6-year-old children with autism spectrum disorders? The work consists of two chapters. Chapter 1 gives a theoretical insight into the emotional development of a 5-6-year-old child with an autism spectrum disorder in a musical playground: • The nature of autism and relationships with autism spectrum disorders • Manifestations of autic spectrum disorders in children aged 5-6 years • Characteristics and criteria for emotional development of children aged 5-6 years with autism • Development of musical play content Chapter 2 deals with the conduct and methods of an emotional development study of children aged 5-6 with autism spectrum disorders: • Design of the study • Finding of emotional development of 5-6-year-old children with autism spectrum disorders • Promoting emotional development in children's activities in a musical playground • Analysis of study data Key words: EMOTIONAL DEVELOPMENT, AUTISM SPECTRUM DISORDER, MUSICAL PLAY CLASSES.