Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorEglīte, Līga Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:25Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88646
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60632
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore, Līga Anete Eglīte, izstrādāja darbu par tematu “3 - 4 gadus vecu bērnu uzmanības un koncentrēšanās spēju attīstības noturība rotaļās dabā”. Pedagogi uzsver, ka mūsdienās bērni nespēj pilnvērtīgi koncentrēties vai pievērst uzmanību mācību procesam. Bieži par iemeslu tiek sauktas tehnoloģijas, jo to piedāvājums ir dažāds, spilgts, kustīgs, kas rada bērniem interesi. Līdz ar to bērni mazāk dodas dabu pētīt, vērot, rotaļāties. Dabā sastopamās pārmaiņas, dzīvnieki, materiāli bērniem patīk, ja viņu uzmanību tiem pievērš. Pētījuma mērķis – noskaidro 3 - 4 gadu vecu bērnu uzmanības un koncentrēšanās spēju attīstības noturību rotaļās dabā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Pirmajā nodaļā, darba autore atspoguļo: 1. pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzmanību; 1.1 uzmanības raksturojums 3 - 4 gadus veciem bērniem; 1.2 uzmanības attīstības iespējas rotaļās dabā. Kopā tika analizēti 33 autoru darbi, piemēram, T. Bjūzens, V. Golubina, A. Ļubļinska, U. Opolcere G. Svence u.c. autori. Empīriskajā pētījumā, kas izklāstīts kvalifikācijas darba otrajā nodaļā, tiek raksturotas izmantotās pētniecības metodes, raksturota pētāmā grupa, pedagoģiskā darbība ar bērniem, kā arī veikta pētījumā iegūto rezultātu analīze. Darba pētnieciskajā daļā tika novēroti 15 Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes 3 – 4 gadus veci izglītojamie, veikta pedagoģiskā darbība ar bērniem, aptaujāti pedagogi par šo tematu. Galvenie secinājumi, kurus autore vēlas izcelt: uzmanības visnozīmīgākais uzdevums ir palīdzēt uztvert jaunu informāciju, to apkopot un saglabāt. Rotaļas dabā attīsta bērnu uzmanību un koncentrēšanās spējas, kā arī piesaista uzmanību tuvākās apkārtnes iepazīšanā.Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības attīstība, 3 - 4 gadus vecu bērnu uzmanība, rotaļa, daba.
dc.description.abstractThe author of the qualification paper, Līga Anete Eglīte, developed a work on the topic “Sustainability of the development of attention and concentration skills of 3-4 year old children in outdoor play”. Educators say that children today can’t concentrate or pay attention to the learning process. Technologies are often blamed as the reason for this , as they comes in many shapes or forms, with bright and fast moving ligths that attracts the attention of children. As a result, children are not interested to go outside and explore nature. . In nature children are interested in the changes of the nature, animals if their attention is paid to them. The aim of the research – is to find out how children of ages from 3 to 4 develop they abillity to pay attention and concentrate on things. Qualification project consists of two parts – theory and empirical research. In the first chapter, the author presents: 1. the findings of pedagogical and psychological scientists on attention; 1.1 description of attention in children aged 3-4 years; 1.2 Opportunities for attention development in outdoor play. A total of 33 authors' works were analyzed, for example, T. Byzens, V. Golubin, A. Lublin, U. Opolcere, G. Svence, and others. authors. The empirical research presented in the second chapter of the qualification paper describes the research methods used, describtion the research group, pedagogical activities with children, as well as analyzes the results obtained in the research. In the research part of the work, 15 3-4 year old students of Riga X pre-school educational institution. Pedagogues were later interviewed about this topic. The main conclusions that the author wants to highlight: attentions main and most important task is to help understand, registre and leard aout new things. Outdoor play have showed that its effective to help increse attention and conetradion skills. It also help children to learn about closest surroundings. Keywords: attention, development of attention, attention of 3-4 year old children, play, nature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectuzmanība
dc.subjectuzmanības attīstība
dc.subject3 - 4 gadus vecu bērnu uzmanība
dc.subjectrotaļa
dc.subjectdaba
dc.title3 - 4 gadus vecu bērnu uzmanības un koncentrēšanās spēju attīstības noturība rotaļās dabā
dc.title.alternativeSustainability of the development of attention and concentration skills of 3-4 year old children in outdoor play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record