Kā izvērtēt un attīstīt pašvadītas mācīšanas prasmes 7. klases skolēniem
Autor
Holšteina, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore diplomdarbā “Kā izvērtēt un attīstīt pašvadītas mācīšanas prasmes 7. klases skolēniem” analizējusi pašvadītas mācīšanās prasmes un tās soļus. Darba mērķis ir izpētīt, kā mērķtiecīgi attīstīt skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes, un izstrādāt skolotājiem metodisko materiālu to pilnveidei 7. klases matemātikas mācību procesā. Darbā aprakstītas un analizētas metodes, ko darba autore izmantojusi, attīstot pašvadītas mācīšanās prasmes matemātikā 7. klasē. Izstrādāts metodiskais materiāls, kā attīstīt pašvadītas mācīšanās prasmju soļus pakāpeniski. Pēc teorētiskās analīzes un empīriskā pētījuma rezultātiem var secināt, ka matemātikas stundās, piemēram, plānojot uzdevuma risinājumus, uzraugot risinājuma gaitu un novērtējot to, skolēnam tiek attīstīta prasme pašvadīti mācīties. The author of the dissertation paper “How to evaluate and develop self-directed learning skills for 7th grade students” has analysed self-directed learning skills and its steps. The aim of the work is to study how to purposefully develop self-directed learning skills and to develop methodologic material for teachers to improve them in the 7th grade mathematics study process. Methods used by the author in developing self-directed learning skills in 7th grade mathematics are described and analysed in the paper. Methodological material on how to develop self-directed learning skill steps gradually has been developed. Based on the results of theoretical analysis and empirical research it can be concluded that in mathematics lessons student develops self-directed learning skill by, for example, planning the solution for a problem, monitoring the progress, and evaluating the solution.