Show simple item record

dc.contributor.advisorSproģe, Ieva
dc.contributor.authorVilmane, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:25Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88705
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60637
dc.description.abstractDiplomdarbā tiek pētīts jautājums par rakstītprasmju attīstīšanu vācu valodas kā svešvalodas tiešsaistes stundās, izmantojot radošus rakstu darbus. Šī tēma tika izvēlēta, jo modernās tehnoloģijas pēdējo gadu laikā ir ietekmējušas un mainījušas izglītības sistēmu kopumā un tiešsaistes stundas ir kļuvušas par daļu no mācību procesa. Tā kā rakstītprasme līdzās runātprasmei, dzirdētprasmei … ir viena no valodas prasmes jeb valodas kompetences prasmēm, un tās apguve nevienā no valodām nav vienkārša, turklāt vācu valodā tā ievērojami atšķiras no rakstīšanas latviešu valodā, tai pievēršama īpaša uzmanība. Šī darba mērķis ir izpētīt, vai un kā radošie rakstu darbi var veicināt rakstītprasmi vācu valodas kā svešavalodas (DaF) tiešsaistes nodarbībās pamatskolā (A0-A1 līmenī). Hipotēze: radošā rakstīšana DaF tiešsaistes stundās pamatskolā veicina rakstīšanas prasmju apguvi. Uzdevumi: 1. Izpētīt attiecīgo literatūru par radošo rakstu darbu nozīmi svešvalodu apguvē. 2. Izstrādāt stundu plānus, lai attīstītu, nostiprinātu un veicinātu skolēnu rakstīšanas prasmes, izmantojot radošo rakstīšanu vācu valodas kā svešvalodas stundās. 3. Veikt pedagoģisko eksperimentu Anketu izstrāde, aptaujas veikšana Novērot un analizēt pedagoģiskajā pētījumā skolēnu darbu. Apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus 4. Rezultātu kopsavilkums un secinājumi. Teorētiskajā daļā tiek aplūkota rakstītprasme kā viena no valodas prasmēm, izpētītas atšķirības starp klātienes un tiešsaistes stundām, kā arī piedāvātas iespējas radošo rakstu darbu izmantošanai svešvalodu, t.i., vācu valodas, mācību stundās. Autore balstās uz tradicionālām mūsdienu teorijām/metodiku par rakstītprasmi, jo īpaši radošo rakstīšanu un svešvalodas apguvi. Praktiskajā daļā ir aprakstītas konkrētas aktivitātes, kuras tika izmantotas, lai veicinātu rakstītprasmes attīstību. Vadītajās stundās tika konstatēts, ka radošo rakstu darbu pielietošana mācību stundās rada vēlmi piedalīties mācību procesā, rada pozitīvu atmosfēru, ļauj papildināt vārdu krājumu. Praktiskajā daļā iegūto rezultātu izvērtēšana apliecina, ka radošo rakstu darbu integrēšana nodarbībā veicina rakstītprasmju uzlabošanos vācu valodas kā svešavalodas tiešsaistes stundās pamatskolā. Tēzēs un secinājumos apkopoti pētījuma laikā iegūtie rezultāti un galvenās atziņas.
dc.description.abstractThe Diploma paper investigates the development of writing competence in German as a foreign language in online classes through creative writing. This topic was chosen because modern technologies have influenced and changed the education system in recent years and online teaching has become part of the learning process. Since writing is one of the language skills or competencies along with speaking, listening, and reading and is not easy to learn in any language, and writing in German is clearly different from writing in Latvian, it requires special attention. The aim of this thesis is to find out whether it is possible to improve learners' writing skills by using creative written work in German as a foreign language classes. The hypothesis of the thesis is: creative writing in German as a foreign language online classes in primary school promotes the acquisition of writing skills. Tasks: 1. research the relevant literature of foreign language acquisition. 2. design lesson plans to develop, consolidate or promote students' writing skills through creative writing in German as a foreign language lesson. 3. analyzing the students' work in the context of the pedagogical trial. 4. summary of results and conclusions The theoretical part looks at writing as a language skill, explores the differences between face-to-face and online lessons, and offers possibilities for using creative writing in foreign language classes, i.e., German. The author draws on traditional contemporary theories/methodologies of writing, in particular creative writing, and foreign language learning. The practical part describes specific activities that were used to promote literacy development. In the lessons, it was found that the use of creative writing in lessons creates a desire to participate in the learning process, creates a positive atmosphere and allows vocabulary to be expanded. The evaluation of the results obtained in the practical part confirms that the integration of creative writing in the lesson contributes to the improvement of writing skills in online lessons of German as a foreign language in primary school. The theses and conclusions summarise the results and main findings of the study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectradošie rakstu darbi
dc.subjectrakstītprasme
dc.subjectvācu valoda kā svešvaloda
dc.subjecttiešsaistes stundas
dc.subjectvalodas kompetence
dc.titleRadoša rakstīšana kā viens no līdzekļiem rakstītprasmes veicināšanai vācu valodas kā svešvalodas tiešsaistes stundās pamatskolā
dc.title.alternativeCreative writing in DaF online lessons in elementary school one of the means of promoting writing skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record