Noteikumu ievērošanas veicināšana 2. pirmsskolas izglītības vecuma izglītojamajiem
Author
Borisova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ludmila Borisova, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Pirmsskolas skolotājs” 2. kursa studente. Kvalifikācijas darba tēma: „Noteikumu ievērošanas veicināšana 2. pirmsskolas izglītības vecuma izglītojamajiem”. Kvalifikācijas darbā tēmas aktualitāti nosaka noteikumu ievērošanas un pārkāpšanas ietekme uz cilvēku dzīvi, veselību, kārtību. Izvirzīts pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā var veicināt noteikumu ievērošanu 2. pirmsskolas izglītības vecuma izglītojamo vidū. Pētījuma uzdevumu risināšanai tika pielietotas šādas metodes: teorētiskā metode (literatūras analīze) un empīriskās pētīšanas metode (novērošana un novērtēšana, aptauja, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība). Pētījuma bāze: Rīgas n. pirmsskolas izglītības iestāde, 23 bērni 4–5 gadu vecumā. Atbildot uz pētījuma jautājumu kādi pedagoģiskie paņēmieni var veicināt noteikumu ievērošanu pirmsskolas izglītības vecuma 2. posma izglītojamajiem tika veikta bērnu novērošana, viņu vecāku aptauja, pēc kuru rezultātiem ieplānota un novadīta pedagoģiskā darbība. Pēc izmēģinājumdarbības veikta atkārtota vērtēšana, kas liecināja par noteikto prasmju apguves līmeņa paaugstināšanos. Kopumā pētījuma rezultāti pieradīja, ka ieplānotie, izstrādātie un aprobētie materiāli un pedagoģiskie paņēmieni spēj veicināt noteikumu ievērošanu norādītā vecuma izglītojamajiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 41 lapa (neieskaitot pielikumus), tajā ietverti 8 attēli, 3 tabulas, 10 pielikumi, izmantoti 48 dažādi avoti (literatūras, interneta avoti). drošība, higiēna, noteikumi, kārtība, pedagoģiskie paņēmieni, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, saskarsme, sociālās prasmes, vajadzības, vajadzību nodrošināšana Author of the work: Ludmila Borisova, the 2nd year student of the first level professional higher education study program “Preschool Teacher” of the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia. The theme of qualification paper: „The facilitation of following the rules in the middle pre-school age group”. The actuality of the theme in the qualification work is determined by the impact of observance and violation of the rules on people's life, health and order. The aim of the study is to find out how the observance of the rules can be promoted among the 2nd pre-school education age learners. The following methods were used in the study: theoretical method (literature analysis) and empirical research method (observation and evaluation, survey, pedagogical experimentation). Study base: Riga XX preschool education institution, 23 children aged 4-5 years. To answer the study question, what pedagogical techniques can promote observance of the rules by the 2nd pre-school education age learners, children were observed, a survey of their parents was carried out, according to the results of which pedagogical activities were planned and conducted. After the experimentation activity, a re-evaluation was carried out, which showed an increase in the level of acquisition of the certain skills. In general, the results of the study proved that the planned, developed and tested materials and pedagogical methods are able to promote compliance with the rules for learners of the indicated age. The volume of the qualification work is 41 page (without appendixes), the work contains 8 figures, 3 tables, 10 appendixes, 48 different sources were used (literature, web resources). Keywords: safety, hygiene, rules, order, pedagogical techniques, pedagogical experimentation, communication, social skills, needs, provision of needs.