Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorMillere, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:26Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88783
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60641
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats – 5 – 6 gadus vecu bērnu rakstītprasmes veicināšana pirmsskolas izglītības iestādes valodas mācību jomā Kvalifikācijas darba autore – Ieva Millere Kvalifikācijas darba mērķis – teorētiski un praktiski bērnudārza vecākās grupas bērnu rakstītprasmes veicināšana. Teorētiskajā daļā – pētītas atziņas par rakstītprasmi. Analizēts valodas mācību programmas materiāls, kā pirmsskolas izglītības trešajam vecuma posmam tiek mācīta rakstītprasme un tās veicināšana. Analizētas mācību metodes un paņēmieni, kas palīdz attīstīt rakstītprasmi. Empīriskajā daļa – veikta intervija ar nozarē strādājošajiem pedagogiem, lai vispārīgi saprastu ar kādām grūtībām bērni šajā vecumā sastopas rakstītprasmē. Izstrādāti pedagoģiskā novērojuma kritēriji, pēc kuriem tika vērtēta bērnu rakstītprasme pirms un pēc pedagoģiskā izmēģinājuma darba, kur darba autore ar savām idejām veicināja bērnam rakstītprasmes attīstību. Pēc abiem vērojumiem tika izstrādāti ierosinājumi skolotājiem un pedagogiem turpmākajā darbībā ar šo grupu, lai veicinātu viņu rakstītprasmi. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, teorētiskā un empīriskā daļas, 9 attēli, 4 tabulas, 23 bibliogrāfiskie avoti, 25 lapas. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadu veci bērni, valodas mācību joma, rakstītprasme, sīkā motorika, rakstītprasmes veicināšana.
dc.description.abstractQualifying research paper’s topic - Promotion of literacy of 5 – 6 year-old children in the field of pre-school education. Author of the qualifying research paper - Ieva Millere. The aim of the qualifying research paper is to promote theoretically and practically the literacy of the children of the senior group of the kindergarten. In the theoretical part there are studied the cognitions about writing skills, to be exact, there is analyzed language teaching material, that is how writing skills, and their promotion are taught for the third stage of pre-school education. Also, there are analyzed teaching methods and techniques that help to develop writing skills. In the empirical part the employed teachers were interviewed in order to understand what difficulties in writing skills children at this age face in general. Criteria for pedagogical observation have been developed according to which children's literacy was assessed before and after the pedagogical test work, where the author of the work with her ideas promoted the development of children's writing skills. Following both observations were made the suggestions for teachers and educators to continue working with this group to improve their literacy skills. Structure of the qualifying research paper: introduction, theoretical and empirical part, 9 figures, 4 tables, 23 bibliographical entries, 25 pages without appendixes. Keywords: 5 – 6 year old children, language learning, literacy, fine motor skills, literacy promotion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subject5 – 6 gadu veci bērni
dc.subjectvalodas mācību joma
dc.subjectrakstītprasme
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectrakstītprasmes veicināšana.
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu rakstītprasmes veicināšana pirmsskolas izglītības iestādes valodas mācību jomā
dc.title.alternativePromotion of literacy of 5 – 6 year-old children in the field of pre-school education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record