5-6 gadīgu bērnu valodas attīstības sekmēšana muzikālā rotaļā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lūse, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Katrīna Lūse Darba temats: 5-6 gadīgu bērnu valodas attīstības sekmēšana muzikālā rotaļā pirmsskolas izglītības iestādē. Zinātniskā vadītāja: prof., Dr.paed. Anna Līduma Darba apjoms: 44 lapaspuses, 4 tabulas, 14 attēli, 4 pielikumi, 40 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5-6 gadīgu bērnu valodas attīstības sekmēšana muzikālā rotaļā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma objekts: muzikālas rotaļas Pētījuma priekšmets: 5-6gadīgu bērnu valodas attīstība Teorētiskajā daļā- tiek izpētīts pedagogu, psihologu un valodnieku atziņas par bērna valodas un runas attīstību. Tiek veikts raksturojums par valodas un runas attīstību 5-6 gadus veciem bērniem. Ir pētīti un analizēti muzikālo rotaļu veidi, lai sekmētu bērna valodu. Empīriskajā daļā – Tiek izstrādāti kritēriji un rādītāji bērnu runas novērtēšanai. Pētījumā sakumā raksturota bērnu runa pēc izveidotajiem kritērijiem, veikta izmēģinājumdarbība – vadītas dažādas muzikālās rotaļas, veikta atkārtotā novērošana. Lai uzzinātu arī citu pirmsskolas skolotāju viedokli par muzikālo rotaļu izmantošanu bērnu valodas attīstībā, veikta pirmsskolas skolotāju anketēšana. Bērnu vērošana un skolotāju anketēšana pierādīja, ka muzikālās rotaļās dienas ritā ir jāizmanto, rotaļām jābūt daudzveidīgām un interesantām, lai sekmētu bērnu valodu. Atslēgas vārdi: valodas sekmēšana, muzikālas rotaļas , valodas attīstība, 5- 6 gadus veci bērni. uthor of Bachelor’s Thesis: Katrina Luse The theme of Bachelor’s Thesis: “Promoting language development of 5-6 years old in music play in preschool education institution.” Scientific supervisor: prof., Dr.paed. Anna Liduma Volume of the Bachelor’s Thesis: 44 pages, 4 tables, 14 photos , 4 appendices, 40 references. The aim of Bachelor’s Thesis: to theoretically find out and practically study the promotion of language development of 5-6 year old children in musical play in pre-school educational institution. Object of research: musical play The subject of the research: language development of 5-6 year old children Brief description of research content and results: In the theoretical part - the knowledge of teachers, psychologists and linguists about the development of a child's language and speech is studied. Characterization of language and speech development in 5-6 year old children is performed. Types of musical play to promote a child's language have been studied and analysed. In the empirical part - Criteria and indicators for the evaluation of children's speech are developed. At the beginning of the research, the children's speech was described according to the established criteria, a pilot activity was performed - various musical games were conducted, and repeated observation was performed. In order to find out the opinion of other pre-school teachers about the use of musical games in the development of children's language, a survey of pre-school teachers was conducted. Watching children and surveying teachers showed that musical play should be used during the day, that musical play should be varied and interesting in order to promote children's language. Keywords: language development, musical games, speech development, 5 – 6 years old children.