Pamatskolēnu attieksmes pret mācībām valsts valodā uzlabošanas iespējas mazakumtautību skolās
Author
Margeviča, Vineta Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Pamatskolēnu attieksmes pret mācībām valsts valodā uzlabošanas iespējas mazākumtautību skolās” mērķis ir izpētīt, kāda ir skolēnu attieksme pret mācībām valsts valodā un izstrādāt priekšlikumus, kā var uzlabot skolēnu attieksmi pret mācībām valsts valodā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un praktiskās pētījuma analīzes daļas. Pētījuma rezultātu izpratnei darbā iekļauti 12 attēli. Kopumā darbā ir 46 lappuses, 52 literatūras un informācijas avoti un 3 pielikumi. Darba gaitā izmantotas teorētiskās un empīriskās pētīšanas metodes. Pirmajā teorētiskā nodaļā ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņas par attieksmi un attieksmes maiņas teorijām; otrajā nodaļa tiek raksturota un analizēta mazākumtautību izglītības politika Latvijā, kā arī parejas uz mācībām valsts valodā būtību. Trešajā nodaļā ar aptaujas metodi tika veikts pētījums par skolēnu attieksmi pret mācībām valsts valodā, kā arī ar skolotājas un direktora vietnieces intervijas gaitā iegūtām atbildēm palīdzību tika noskaidroti esošie pasākumi, kuri veltīti skolēnu attieksmes uzlabošanai, X.vidusskolā. Pētījuma rezultātā tika noskaidrota skolēnu attieksme un tās uzlabošanas iespējas. Pamatojoties uz iegūtajiem teorētiskiem un empīriskiem datiem, tika izdarīti secinājumi un priekšlikumi. The aim of the bachelor's thesis “Improvement possibilities of middle school students’ attitude towards learning in the countries official language” is to study the pupils' attitudes towards teaching in the countries official language and how pupils' attitudes towards teaching in the state language can be improved. The work consists of two parts - the theoretical part and the practical research analysis part. To understand the results of the research, the bachelor thesis includes 12 pictures. The work has a total of 46 pages, 52 literature and information sources and 3 appendices. Theoretical and empirical research methods are used in the course of the work. The first theoretical chapter analyzes the findings of the authors of pedagogy and psychology on attitudes and theories of attitude change; the second chapter describes and analyzes the education policy of national minorities in Latvia, as well as the essence of the transition to studies in the state language. In the third chapter, the survey method was used to study the students’ attitudes towards teaching in the countries official language, as well as to find out the existing measures aimed at improving students' attitudes in the X secondary school with the help of the answers obtained during the interview of the teacher and deputy principal. As a result of the research, the attitude of the students and the possibilities of its improvement were clarified. Based on the obtained theoretical and empirical data, conclusions and suggestions were made.