Izglītības iestādes vadītāja loma bērnu ar mācīšanās traucējumiem iekļaušanā mācību procesā sākumskolā
Author
Sniedziņa, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: “Izglītības iestādes vadītāja loma bērnu ar mācīšanās traucējumiem iekļaušanā mācību procesā sākumskolā”. Autore ir Kristiāna Sniedziņa. Bakalaura darba mērķis: Izpētīt un analizēt izglītības iestādes vadītāja iespējas iekļaujošās izglītības nodrošināšanā sākumskolā. Pētījuma jautājums: Kas raksturo un kāda ir izglītības iestādes vadītāja loma, lai sekmētu iekļaujošo izglītību sākumskolā? Teorētiskajā daļa tiek aspkatīts izglītības iestādes vadītājs un tā pienākumi, dažādi vadības stili, iekļaujošā izglītība un mācīšanās traucējumi. Empīriskā pētījuma daļā veiktas piecas intervijas ar dažādiem vispārizglītojošo izglītības iestāžu vadītājiem. Tika veikta tematiskā analīze, izveidojot 11 tēmas, kas saistītas ar iekļaujošo izglītību vispārizglītojošā skolā no vadītāja perspektīvas. Pētījumā izdarīti teorētiski secinājumi, ka izglītības iestādes vadītājs ir pakļauts valstī noteiktajai likumdošanai. Nodrošina atbalsta pasākumus skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Empīriskā pētījumā izglītības iestādes vadītāji intervijās norāda uz to, ka viņu loma, iekļaujošās izglītības sekmēšanā, ir neatsverama. Vadītājiem ir jābūt izgītotiem, jāvēlas veidot iekļaušanas procesu vēl kvalitatīvāku gan sekojot līdz iespējām, kā padarīt iekļaušano skolēniem ar mācīšanās traucējumiem sekmīgāku, gan jābūt kā pozitīvas attieksmes piemēram pārējam kolektīvam. Bakalaura darba saturs: 50 lappuses, 3 attēli, 1 tabula, 9 pielikumi. The topic of the bachelor's thesis: “The role of the head of an educational institution in the inclusion of children with learning disabilities in the teaching process in primary school”. The author of the bachelor's thesis is Kristiāna Sniedziņa. The aim of the bachelor's thesis: To study and analyze the possibilities of the head of an educational institution in providing inclusive education in primary school. Research question: What characterizes and what is the role of the head of an educational institution in promoting inclusive education in primary school? The theoretical part deals with the head of an educational institution and its responsibilities, different management styles, inclusive education and learning disabilities. In the part of the empirical research, five interviews were conducted with various heads of general education institutions. A thematic analysis was carried out, creating 11 topics related to inclusive education in a comprehensive school from the perspective of the leader. The study concludes theoretically that the head of an educational institution is subject to national legislation. Provides support measures for students with learning disabilities. In an empirical study, educational leaders point out in interviews that their role in promoting inclusive education is invaluable. Leaders need to be educated, want to make the inclusion process even better by following up on how to make inclusion more successful for students with learning disabilities, and be like the positive attitude of the rest of the team. Content of the bachelor's thesis: 50 pages, 3 figures, 1 table, 9 appendices.