Sporta stunda kā klases kolektīva saliedēšanas iespēja 6. klasē
Author
Šņepste, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diāna Šņepste. Diplomdarbs. Sporta stunda kā klases kolektīva saliedēšanas iespēja 6.klasē. Diplomdarbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas – nodaļas un apakšnodaļas, pētījuma un tā rezultātu apkopojuma, secinājumiem un priekšlikumiem, ieteikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Pētījuma aktualitāte: 21. gadsimtā liela daļa jauniešu brīvo laiku pavada izmantojot dažādas viedierīces, tādēļ zūd spēja socializēties reālajā dzīvē. Jaunieši nespēj veidot draudzības un cieņpilni izturēties pret saviem vienaudžiem klases ietvaros. Latvijā ikvienam pilsonim jāiegūst vismaz 9 klašu izglītība, tādēļ skola jāveido par tādu vietu, kurā ikviens justos labi, netiktu atstumts vai pazemots. (likumi.lv 2010) Pētījuma mērķis: izpētīt dažādu klases saliedēšanas metožu izmantošanas iespējas skolā, pielietojot tās sporta stundā, lai sniegtu ieteikumus skolu vadībai, skolotājiem un skolu personālam vienotu klašu kolektīvu veidošanā Pētījuma metodes: datu ieguvei darba autore plāno izmantot vairākas metodes – anketēšanu Talsu X skolas 6. klašu skolēniem, lai noskaidrotu viņu sajūtas atrodoties klases kolektīvā, iespējamās uzvedības problēmas, skolēnu spēju saskatīt un atpazīt nelabvēlīgas attiecības klasē, kā arī mobinga pazīmes. Balstoties uz skolēnu anketēšanas rezultātiem tiek izstrādāti un piedāvāti vairāki klases kolektīvu saliedējoši pasākumi un/vai aktivitātes. Lai iegūtu plašāku ieskatu par kopējo klases kolektīvu un tā sasvstarpējo kumunikāciju skolotājiem un skolas psihologam tiks lūgts izveidot anonīmu konkrētās klases kolektīva aprakstu, īpašu uzmanību pievēršot emociju izpausmēm, konfliktu risināšanai un savstarpējām attiecībām. Notiek novērošana – skolēni sporta stundās papildus mācību vielai veic attiecīgos uzdevumus, tiek novērotas skolēnu komunikācijas un sadarbības spējas, kā arī iespējamās pozitīvās vai negatīvās izmaiņas. Sasniegtie rezultāti: Pēc deviņu sporta stundu, ar saliedēšanās uzdevumu iekļaušanu, norises tiek novērots, ka skolēnu savstarpējās attiecības ievērojami uzlabojušās. Skolēni daudz vairāk iedziļinās dažādās situācijās, kā arī cenšas kontrolēt savas emocijas, lai neaizskartu citus. Tiek secināts, ka 10 minūšu ilgi klasses saliedēšanas uzdevumi katru sporta stundu spēj pozitīvi ietekmēt kopējo klases gaisotni un uzvedību. Diāna Šņepste. Bachelor work. Physical education as a class collective team building possibility. The bachelor work consists of introduction, theoretical part – chapter and subsection, research and its summary, conclusions and proposals, recommendations and the used literature list. Actuality of the research: In the 21st century a big proportion of teenagers are using their free time on smart devices, therefore losing the ability to socialize in real life. Teenagers are unable to make friendships and act respectfully towards their peers within the class. In Latvia every citizen must get at least 9 class education, therefore school must be creates as a place, where everyone is feeling good, and would not be excluded or humiliated. (Likumi.lv 2010) Objective of the research: to study the possibilities of different team building methods in the school, and using them in physical education, to offer recommendations to school management an united class collective formation. Research methods: To obtain data, the author plans to use several methods – a survey for Talsu X school`s 6th grade students, to find out about their feelings in the class collective, possible behavioral problems, students ability to see and recognize unfavorable relations in the class, as well as signs of mobbing. Based on the results of the student survey, several events and / or activities that unite the class team are developed and offered. Observation is in progress – students perform the relevant tasks in addition to the subject in sports lessons, and students communication and cooperation abilities are observed, as well as possible positive or negative changes. Results achieved: after nine physical education classes, including the cohesive tasks, it is observed that the relationship between students has significantly improved. Students are more into differents situations, and they are trying to controll their emotions, to not harm others. It is concluded, that 10 minutes long class team building tasks, every physical education class can improve the class mood and manners