satura un valodas integrētas apguves izmantošana darbā ar reemigrējušiem skolēniem 1. klasē sociālajās zinībās tēmas “Kā sadarboties, svinot svētkus ģimenē un klasē?” apguvē
Author
Skricka, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir satura un valodas integrētas apguves izmantošana darbā ar reemigrējušiem skolēniem 1. klasē sociālajās zinībās tēmas “Kā sadarboties, svinot svētkus ģimenē un klasē?” apguvē. Balstoties uz literatūras analīzi, tika noskaidrots, kas ir CLIL metodika. Tika izzināts, kā integrēt mazākumtautības bērnus skolās un ka integrētā pieeja būtu vispiemērotākā reemigrējušam skolēnam. Pētnieciskajā darba daļā tika noskaidrots, ka lielākā daļa Latvijas skolotāju ir strādājuši ar reemigrējušiem skolēniem, kuriem latviešu valodas zināšanas nav pamata līmenī. Tika veikts gadījuma pētījums, kura laikā tika izstrādāti stundu plāni pēc CLIL metodikas un izmantojot individualizēto pieeju. Pētījums tika balstīts uz vienu skolēnu klasē, kurš ir reemigrējis uz Latviju no Anglijas. Izveidotās stundas un mācību materiāli palīdzēja skolēnam labāk apgūt mācību vielu un vairāk iejusties klases kolektīvā. The topic of the diploma paper is using the Content and Language Integrated Learning approach in work with re-emigrated students in the 1st grade in social sciences for learning the topic of "How to cooperate in celebrating the holiday with family and class?". Based on the analysis of literature, it has been found what CLIL methodology is. It was explored how to integrate minority children in schools and that the biggest difficulty for these students is not knowing the language and the best approach for re-emigrant children is the integrated approach, In the research part, it was found out that the majority of Latvian teachers have worked with re-migrant students who do not have a basic knowledge of the Latvian language. A case study was conducted during which lesson plans were developed according to the CLIL methodology and with an individualized approach. The study was based on one student in a class who has re-emigrated to Latvia from England. Lessons and teaching materials created helped the student to learn the subject better and become more involved in the class.