Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorKalniņa, Andra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:31Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89129
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60680
dc.description.abstractDiplomdarba „Janas Egles personības un stāstu krājuma „Svešie jeb miļeņkij ti moi” apguve literatūras stundās 10. klasē” mērķis ir izstrādāt metodisko apdari, kas rosinātu skolēnu interesi par Janas Egles personību un daiļradi, veicinātu izpratni par viņas stāstiem un tajos ietvertajām problēmām un vērtībām personības veidošanas kontekstā. Diplomdarba saturu veido ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apskatīta literatūras mācību priekšmeta specifika. Otrā nodaļa veltīta ieskatam Janas Egles personībā un daiļradē literatūras mācību priekšmeta kontekstā. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotājas gatavošanās darbam klasē, tajā raksturotas 10. klases skolēnu vecumposma īpatnības un pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā iesaistītie skolēni. Nodaļā aprakstīta metodiskā ideja, tās plānojums un izveides pamatojums. Ceturtajā nodaļā izklāstīta temata apguvei veltīto mācību stundu norise. Piektajā nodaļā izvērtēta un analizēta skolotājas un skolēnu sadarbība. Pielikumos pievienoti diplomandes izstrādātie mācību materiāli, vērtēšanas kritēriji un skolēnu darbu paraugi. Izstrādātā metodiskās apdares efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā. Diplomdarbs iesakāms studentiem, latviešu valodas un literatūras skolotājiem, kuri strādā vidusskolā, un citiem Janas Egles un mūsdienu prozas interesentiem. Atslēgas vārdi: Jana Egle, „Svešie jeb miļeņkij ti moi”, īsproza, problēmas, mūsdienas.
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper „Acquisition of Jana Egle's personality and collection of stories „Svešie jeb miļeņkij ti moi” in literature lessons in the 10th grade” is to develop a variant of the methodological system that would stimulate students' interest in Jana Egle's personality and work problems and values in the context of personality development. The diploma paper consist of an introduction, five chapters with subsections, conclusions and attachments. The first chapter deals with the specifics of the subject of literature. The second chapter is devoted to an insight into Jana Egle's personality and creative work in the context of the subject of literature. The third chapter describes the teacher's preparation for class work, it describes the peculiarities of the age of 10th grade students and the students involved in pedagogical experiment. The chapter describes the methodological idea, its planning and justification. The fourth chapter describes the course of lessons dedicated to the topic. The fifth chapter evaluates and analyzes the cooperation between the teacher and the students. Attached are the study materials developed by the graduate, the assessment criteria and samples of the students' work. The effectiveness of the developed methodological variant has been tested during the pedagogical pilot activity. The diploma thesis is recommended for students, teachers of Latvian language and literature who work in high school and other people interested in Jana Egle and contemporary prose. Keywords: Jana Egle, "Svešie jeb miļeņkij ti moi", short story, problems, nowadays.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectJana Egle
dc.subjectSvešie jeb miļeņkij ti moi
dc.subjectīsproza
dc.subjectproblēmas
dc.subjectmūsdienas
dc.titleJanas Egles personības un stāstu krājuma „Svešie jeb miļeņkij ti moi” apguve literatūras stundās 10. klasē
dc.title.alternativeAcquisition of Jana Egle's personality and collection of stories „Svešie jeb miļeņkij ti moi” in literature lessons in the 10th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record