Grupas pētījuma metodes izmantošana kursa "Vēsture un sociālās zinātnes I" apguvē vidusskolā
Автор
Kristapsone, Krista Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Aktuālās reformas izglītībā, tām ietekmējot gan izglītības satura modeli, akcentējot jaunās paaudzes skolēnam nepieciešamās zināšanas, prasmes un attieksmes, gan pieeju mācībām kopumā, ar to saprot virzīšanos uz skolēncentrētu izglītību, prasa meklēt jaunus risinājumus mācību procesa organizēšanai, kur svarīgs aspekts ir atbilstošu mācīšanās metožu izvēle. Diplomdarbs “Grupas pētījuma metodes izmantošana kursa “Vēsture un sociālās zinātnes I” apguvē vidusskolā” tiecas risināt šo jautājumu. Pētījuma mērķis: analizēt kooperatīvās mācīšanās metožu izmantošanas pedagoģiskās iespējas vidusskolas kursā “Vēsture un sociālās zinātnes I”, organizējot grupas pētījumu 10. un 11. klašu mācību stundās. Tiek secināts, ka grupas pētījuma metode ir piemērota mācību procesa organizēšanai vidusskolā, sniedzot iespēju attīstīt vairākas caurviju prasmes un mācīties iedziļinoties. Current reforms in education, influencing both the curriculum model, emphasizing on the knowledge, skills, and attitudes necessary for the new generation of students, and the approach to learning in general, meaning moving towards student-centred education, require finding new solutions for organizing the learning process, where an important aspect is the choice of appropriate learning methods. The diploma thesis “The Implementation of Group Investigation Method in the Acquisition of the course “History and Social Sciences I” in Secondary School” seeks to address this issue. The aim of the research: to analyse the pedagogical possibilities of using cooperative learning methods in the secondary school course “History and Social Sciences I” by organizing the group investigation in the 10th and 11th grade lessons. Research concludes that the group investigation method is suitable for organizing the learning process in secondary school, providing an opportunity to develop a number of cross-cutting skills and in-depth learning.