Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Anna
dc.contributor.authorĢērmane, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:35Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89442
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60710
dc.description.abstractDiplomdarbā Lingvistiskās informācijas strukturēšanas prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās 7. klasē izvirzīts mērķis izstrādāt mācību materiālu 7. klases skolēnu lingvistiskās informācijas ieguves un strukturēšanas prasmju attīstīšanai un pārbaudīt tā lietderīgumu praksē. Pētāmās problēmas aktualitāti nosaka tas, ka skolēniem mācību procesā grūtības sagādā pierakstu veidošana, zināšanu rakstiska uzkrāšana un teksta izpratne. Diplomdarba pirmajās divās nodaļās sniegts ieskats mācību satura regulējošo normatīvo dokumentu analīzē, valodnieku, pedagoģijas un psiholoģijas speciālistu teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un analizēti iegūtie rezultāti. Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu un citu izdales materiālu paraugi, vērtēšanas kritēriji, mācību stundu konspekti. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan pamatskolas un vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem, jo tas palīdzēs izprast strukturēta mācību darba nepieciešamību un skolēnu zināšanu uzlabošanos, ja strukturēšanas paņēmieni regulāri tiek lietoti stundās. Diplomdarba apjoms ir 107 lpp., no kurām 74 lpp. satur stundās izmantotos pielikumus. Atslēgas vārdi: lingvistikā informācija, strukturēšanas veidi, kritiskā domāšana, tekstpratība.
dc.description.abstractThe aim of the Diploma Paper Developing Skills of Structuring the Linguistic Information in Lessons of the Latvian Language in Class 7, is to elaborate a teaching material for developing the pupils’ ability to acquire linguistic information and structure it in Class 7, as well as to verify its effectiveness in practice. The current problem of the study is defined by the fact that during the learning process pupils experience difficulties in note making, obtaining knowledge in written form, and comprehending the text. The first two chapters of the Diploma Paper provide an insight in the analysis of the regulatory documents on the content of teaching, theoretical findings of linguists, education and psychology experts, the reasons for implementing the didactical material, description of the course of the pedagogical experiment and analysis of the obtained results. The attachments comprise the samples of the worksheets and other handouts included in the didactic material, assessment criteria and records of the lessons. The Diploma Paper is recommended both for the students and teachers of the Latvian Language and Literature in primary and secondary schools, because it helps to understand the necessity of structured educational process and the improvement of pupils’ knowledge if the structuring techniques are applied regularly during the lessons. The Diploma Paper consists of 107 pages, including 74 pages of attachments used during the lessons. Keywords: linguistic information, types of structuring, critical thinking, textuality.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlingvistiskā informācija
dc.subjectstrukturēšanas veidi
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjecttekstpratība
dc.titleLingvistiskās informācijas strukturēšanas prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās 7. klasē
dc.title.alternativeDeveloping Skills of Structuring the Linguistic Information in Lessons of the Latvian Language in Class 7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record