Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilze
dc.contributor.authorJermacāne, Irita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:36Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89491
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60718
dc.description.abstractMaģistra darbs “Sociāli emocionālo prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības 3. posmā” izstrādāts ar mērķi pētīt un analizēt iespējas sociāli emocionālo prasmju apguvei pirmsskolas izglītības 3. posmā. Maģistra darbs izstrādāts kā kvalitatīvs pētījums, koncentrējoties uz dažādu perspektīvu apzināšanu, lai noskaidrotu reālo situāciju pētāmajā problēmā. Darba autore uzskata, ka šī brīža problēma – kā attīstīt un novērtēt sociāli emocionālās prasmes esošajās izglītības praksēs. Darba teorētiskā bāze balstīta zinātniskajā literatūrā par bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstību, tās veicinošajām metodēm un formatīvās vērtēšanas paņēmieniem, pielāgojot CASEL izstrādātās sociāli emocionālās mācīšanās grupas, kā arī izglītības teorētiķu, pētnieku un praktiķu noteiktās metodes un paņēmienus sociāli emocionālo prasmju veicināšanā, kuras darbā autore pielāgo pirmsskolas izglītības 3. posmam. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka, izmantojot pielāgotos paņēmienus un pastiprināti pievēršot uzmanību sociāli emocionālajām prasmēm pedagoģiskajā procesā, novērojama pozitīva ietekme uz bērna sociāli emocionālo prasmju attīstību. Sekmīga bērnu sociāli emocionālā izaugsme ir saistīta ar visas pirmsskolas izglītības iestādes personāla un vecāku iesaisti, kas apzinās savu lomu konsekventu sociāli emocionālās mācīšanās prakšu stiprināšanā. Pētījuma instrumentos ietilpa novērojums, pirmsskolas pedagogu daļēji strukturētā intervija un pedagogu darbības pašrefleksijas analīze. Šī informācija ir būtiska pētījuma sastāvdaļa. Maģistra darba apjoms ir 73 lappuses, 11 attēli un 46 tabulas, 10 pielikumi, un 67 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: sociāli emocionālā mācīšanās, mācību vide, Sociāli emocionālās prasmes, vērtēšana, refleksija, pirmsskola.
dc.description.abstractThe Master's “Promoting social and emotional development through preschool education stage 3” is designed to study and analyse opportunities for learning social emotional skills in preschool education stage 3. Master's work has been developed as a qualitative study focusing on identifying different perspectives in order to identify the real situation of the subject. The author believes that the current problem is how to develop and assess social emotional skills in existing educational practices. The theoretical basis of the work is based in the scientific literature on the development of children's social emotional skills, its promotion methods and the modelling techniques, adapting the social emotional learning groups developed by CASEL, as well as the methods and techniques established by educational theorists, researchers and practitioners for the promotion of social emotional skills that the author adjusts to preschool education stage 3. The results of the study demonstrated that the use of adapted techniques and increased focus on social emotional skills in the pedagogical process has a positive impact on the development of the child's social emotional skills. The successful social emotional growth of children is linked to the involvement of all preschool staff and parents who are aware of their role in strengthening consistent social emotional learning practices. The study tools included an observation, a semi-structured interview of preschool teachers and self-reflection analysis of teacher activity. This information is an essential part of the study. The master's work amounts to 73 pages, 11 images and 46 tables, 10 attachments, and 67 sources of information. Key words: Social emotional learning, learning environment, social emotional skills, evaluation, reflexive, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectsociāli emocionālā mācīšanās
dc.subjectSociāli emocionālās prasmes
dc.subjectmācību vide
dc.subjectvērtēšana
dc.subjectrefleksija
dc.titleSociāli emocionālo prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības 3. posmā
dc.title.alternativePromoting Social and Emotional Development through Preschool Education stage 3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record