Quizizz izmantošana zināšanu apguvei dabaszinībās un bioloģijā pamatskolā
Автор
Jermacāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Quizizz izmantošana zināšanu apguvei dabaszinībās un bioloģijā pamatskolā. Jermacāne, I., darba vadītāja Dr. paed. Birziņa, R. Diplomdarbs. 60 lappuses, 9 attēli, 3 tabulas, 51 literatūras avots, 11 pielikumi. Latviešu valodā. Diplomdarba mērķis – noskaidrot Quizizz tiešsaistes testa izmantošanu zināšanu apgūšanai dabaszinību un bioloģijas mācību priekšmetos un tiešsaistes testu izmantošanu un aktualitāti dabaszinātņu pedagogu skatījumā. Autore ir veikusi teorētisko un empīrisko izpēti. Teorētiskajā daļā analizētas atziņas par pusaudžu vecumposma īpatnībām, digitālajiem rīkiem mācību procesā, Quizizz tiešsaistes testiem, un to pielietošanas nozīmi zināšanu apguvē. Diplomdarba empīriskajā daļā tika pētīta Quizizz tiešsaistes testu lietošanas ietekme uz skolēnu zināšanām, izmantojot Quizizz testu un noslēguma pārbaudes darbu mācību temata ietvaros, kā arī tika noskaidrots skolotāju un skolēnu viedoklis par tiešsaistes testu un Quizizz izmantošanas lietderīgumu, izmantojot anketēšanu. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka Quizizz tiešsaistes testu lietošana uzlabo skolēnu iesaisti mācību stundās, nostiprina zināšanas temata ietvaros un palīdz skolēniem iegūt augstāku vērtējumu noslēguma pārbaudes darbā. Lielākā daļa dabaszinātņu pedagogu vērtē tiešsaistes testus kā lietderīgus un ļoti lietderīgus, kas ļauj pārliecināties par to pielietošanas ieguvumiem mācību procesā. Atslēgvārdi: bioloģija, dabaszinības, digitālie rīki, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, Quizizz tiešsaistes testi. Use of Quizizz for The Knowledge Acquisition in Science and Biology in Elementary School. Jermacāne, I., supervisor Dr. paed. Birziņa, R. Diploma thesis. 60 pages, 9 figures, 3 tables, 51 reference, 11 appendices. Latvian language. The aim of the thesis is to find out the use of Quizizz online test for acquiring knowledge in science and biology subjects and the use and relevance of online tests from the point of view of science teachers. The author has conducted theoretical and empirical research. The theoretical part analyzes the findings about the peculiarities of adolescence; digital tools in the learning process; Quizizz online tests, and the importance of their application in the acquisition of knowledge. The empirical part of the thesis examined the impact of the use of Quizizz online tests on students' knowledge using the Quizizz test and the final test within the subject, as well as the opinion of teachers and students about the usefulness of using online tests and Quizizz through questionnaires. The study concluded that the use of Quizizz online tests improves student engagement in lessons, strengthens knowledge within the topic, and helps students gain higher grades in the final test. Most science educators consider online tests to be useful and very useful, which makes it possible to see the benefits of using them in the learning process. Keywords: biology, science, digital tools, information and communication technologies, Quizizz online tests.