Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Anna
dc.contributor.authorSilanžs, Jēkabs Dāvids
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89520
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60721
dc.description.abstractDiplomdarba Eduarda Veidenbauma personības un dzejas iepazīšanas iespējas 10. klasē mērķis ir izstrādāt didaktisko materiālu Eduarda Veidenbauma dzejas un personības iepazīšanai laikmeta kontekstā, kas rosinātu skolēnu asociēšanos ar dzejnieku un padziļinātāku viņa dzejas izjūtu un izpratni. Izmantojot kultūrvēsturisko un biogrāfisko metodi, izglītības dokumentu un mācību līdzekļu analīzi, izstrādāta mācību satura īstenošanai nepieciešamā teorētiskā bāze, kas raksturota 1. un 2. nodaļā un mācību materiālā. Intervējot latviešu valodas un literatūras skolotāju, veicot skolēnu aptauju un pedagoģisko vērošanu, iegūta informācija par 10. klases audzēkņu interesi par literatūru un mācību ieradumiem, kas līdz ar mācību satura, izmēģinājumdarbības norises un iegūto datu analīzi izklāstīta 3. nodaļā. Pētījumā secināts, ka, no vienas puses, darba mērķis sasniegts tikai daļēji, jo skolēni nepietiekami apguva tam nepieciešamās kontekstuālās zināšanas, taču, no otras puses, to trūkums pastiprināja pētījumā aktualizēto problēmu, par ko liecina skolēnu nespēja uztvert atsevišķu dzejas tēlu un tropu nozīmi. Skolēnu darbību lielā mērā ietekmēja ārkārtējās situācijas rosinātais vēlmes jeb motivācijas un citu iekšējo resursu izsīkums, ko veicināja veselīgu, noturīgu paradumu, režīma un pašvadītas mācīšanās spēju trūkums. Izmēģinājumdarbība tika veikta 2021. gada februārī un martā attālināto mācību laikā Bulduru Dārzkopības vidusskolas 10. klasē, kurā mācījās 17 skolēni. Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā ietverto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti, dažādi vizuālie materiāli, skolēniem uzdoto darbu apraksti u. c. Diplomdarbā izstrādātais materiāls var būt rosinošs gan studentiem, gan arī skolotājiem. Darba apjoms – 179 lpp. Atslēgvārdi: Eduards Veidenbaums, 19. gs. 2. puse, laikmets, literatūra, kontekstuālās zināšanas, jomas standarts, attālinātās mācības
dc.description.abstractThe aim of the research paper Ways to Introduce Year 10 Students to the Identity and Poetry of Eduards Veidenbaums is to create didactic teaching material for an introduction to the poetry and identity of Eduards Veidenbaums in the context of the timeframe, which would facilitate students’ acquaintance with the poet and expand the sense and understanding of his poetry. Through culture-historical and biographical methods, analysis of education documentation and teaching materials, theoretical groundwork for completion of the education content has been gathered and described in Chapters 1, 2 and the teaching material. Information on Year 10 students’ viewpoints on literature and study habits has been acquired through a survey and pedagogical observation, and an interview with a Latvian language and literature teacher; it is, together with analysis of the education content, trial proceedings and data analysis, discussed in Chapter 3. During the research, it was concluded that the aim of the paper was achieved only partially, as the students insufficiently acquired the anticipated contextual skills; on the other hand, it reinforced the research problem, as exemplified by students’ inability to perceive the meaning of individual poetry characters and tropes. Students' actions were largely affected by lack of motivation and internal resources caused by the pandemic, which was exacerbated by the deficit of healthy, stable habits and schedule, and insufficient self-directed learning capacity. The trial was conducted in February and March 2021, during distanced learning in Bulduri Horticulture Secondary School, with 17 students of Year 10. The attachments contain samples of worksheets in the didactic teaching material, notes from lessons, visual aids, descriptions of assignments for students etc. The material produced in this research can be relevant for both students and teachers. Volume of the paper – 179 pages. Keywords: Eduards Veidenbaums, latter half of the 19th century, era, literature, contextual knowledge, standard of the field of study, distanced learning.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectEduards Veidenbaums
dc.subject19. gs. 2. puse
dc.subjectlaikmets
dc.subjectattālinātās mācības
dc.subjectkontekstuālās zināšanas
dc.titleEduarda Veidenbauma personības un dzejas iepazīšanas iespējas 10. klasē
dc.title.alternativeWays to Introduce Year 10 Students to the Identity and Poetry of Eduards Veidenbaums
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record