Show simple item record

dc.contributor.advisorŠelvaha, Lolita
dc.contributor.authorPoga, Nadīna Anija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89529
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60722
dc.description.abstractDarba autore Nadīna Anija Poga izstrādājusi pieredzes darbu “Dizaina dienasgrāmata kā rīks pašvadītu mācību procesa pilnveidei dizainā un tehnoloģijās 8.klasē. Tēmai “Kā modelē un izgatavo ar programmvadāmajiem darba galdiem izstrādājumus?”. Pieredzes darba mērķis ir izpētīt, vai dizaina dienasgrāmata kā rīks veicina pašvadītas mācīšanās prasmju – plāno, uzrauga, novērtē - attīstīšanu mācību tēmas “Kā modelē un izgatavo ar programmvadāmajiem darba galdiem izstrādājumus?” apguvē dizainā un tehnoloģijās 8.klasē. Pētījums veikts Jelgavas X skolā, 8. y klases ietvaros, pirmajai grupai temata apguvē izmantojot Skola2030 piedāvātos mācību materiālus, tad secinot, ka šiem materiāliem trūkst metodiskie norādījumu skolotājiem, otrai klases grupai tika izveidoti jauni mācību materiāli. Pieredzes darbs sastāv no piecām nodaļām:1. Mācību procesa plānošana 8.klases tēmai “Kā modelē un izgatavo ar programmvadāmajiem darba galdiem izstrādājumus?”, 2. Mācību procesa plānošana – dizaina dienasgrāmata, 3. Vērtēšana mācību procesā – snieguma līmeņa apraksts, 4. Dalīšanās pieredzē – pašvadītu prasmju attīstīšana, 5. Pētījuma datu apkopojums. Pielikumā apskatāmi autores izveidotie mācību un metodiskie materiāli – tematiskais plāns, skolotāju prezentācijas, dizaina dienasgrāmata, snieguma līmeņa apraksts, skolēnu izstrādātie darbi un aizpildītas dizaina dienasgrāmatas.
dc.description.abstractWork author Nadina Anija Poga has created an experience work “Design diary as a tool for improving the self-learning process in design and technology of Class 8 design and technology” for topic “How to create and design products with program-controlled workstations?”. The goal of the experience work is to research if the design diary as a tool improves self-learning process – plan, manage, reflect – improvement in the subjects topic “How to create and design products with program-controlled workstations?” The research was conducted in Jelgava school no. X in the grade 8th y. The first group used materials provided by “Skola2030” for the learning of the topic. Afterwards it was concluded that these materials lack the methodical guidance and tips for teachers, hence for the second group new materials were created. Five parts of the experience work were created: 1. Learning process planning for 8th grades on the topic “How to create and design products with program-controlled workstations?”, 2. Planning of the learning process – design diary, 3. Marking of the learning process – skill level description, 4. Experience sharing – self-guided learning process improvement, 5. Research data gathering and analysis. Methodical and learning materials created by the author are visible in the attachments – thematical plan, teachers presentations, design diary, skill level description, products and works created by the schoolers, as well as fulfilled design diaries.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPašvadītas mācīšanās prasmes
dc.subjectDizaina dienasgrāmata
dc.subjectDizaina domāšanas soļi
dc.subjectProgrammvadāmie darba galdi
dc.subjectCNC
dc.titleDizaina dienasgrāmata kā rīks pašvadītu mācību procesa pilnveidei dizainā un tehnoloģijās 8.klasē
dc.title.alternativeDesign diary as a tool for improving the self-learning process in design and technology of Class 8 design and technology
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record