Jaunrades darba prezentēšanas prasmes nozīme un attīstīšana vizuālās mākslas priekšmetā 4.klašu grupā
Author
Rēdmane, Salome
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā pētāmā problēma: 4. klases skolēniem grūtības sagādā jaunrades darba prezentēšana. Prezentēšanas prasme skolēniem nav iepriekš attīstīta, taču “Skola 2030” plānotajos sasniedzamajos rezultātos norādīts, ka skolēnam ir jāprot pastāstīt par darba procesu, izaicinājumiem un idejas rašanos. Diplomdarba mērķis bija izpētīt prezentēšanas prasmju nozīmi 4.klašu skolēniem un izstrādāt ieteikumus, kurus izmantojot iespējams attīstīt prezentēšanas prasmi. Darba teorētiskajā daļā tika apkopota literatūra par prezentēšanas prasmi un veiksmīgu publisko runu. Tika pētīta arī pašvērtēšanas veikšanas saistība ar prezentēšanas kvalitāti. Darba otrajā daļā ir apkopotas dažādas metodes prezentēšanas prasmes attīstīšanai, kuras tika izmantotas prakses laikā Pierīgas skolā 4.klašu grupā, intervēta teātra mākslas pasniedzēja, kura stāsta par publiskās runas trenēšanas nozīmi un apkopoti anketēšanas rezultāti, lai secinātu, kā skolēni novērtē savu prezentēšanas prasmi un vai ar vizuālās mākslas priekšmetu, pēc viņu domām, tā ir uzlabojusies. Aptaujā piedalījās 101 respondents. The research problem of diploma paper: children studying in 4th grade have difficulties presenting their creative art work. The presentation skills of students have not been developed before but in the results to be achieved in “Skola 2030” students must be able to tell about their creative work process, challenges and the creation of an idea. The aim of the diploma paper was to explore the importance of presentation skills for children in 4th grade and develop recommendations that can be used to develop their presentation skills. In the theoretical part of the work is collected literature about presentation skills and successful public speech. The relationships between self-analysis by the student and the quality of presentation skills was also studied. The second part of the diploma paper summarizes various methods for developing presentation skills which were used during the internship with 4th grade students, interview with a theater art teacher about the importance of public speech training and summarized results of the survey to assess if students’ presentation skills have been improved by used methods in visual art classes. 101 respondents took part in the survey.