Show simple item record

dc.contributor.authorTyshkevich, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89618
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60728
dc.description.abstractMaģistra darbs “Svešvalodas prasmju apguve formālajā un neformālajā izglītībā pamatskolas skolēnu vērtējumā” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot svešvalodas apguves atšķirības formālajā un neformālajā izglītībā pamatskolas skolēniem, un izstrādāt ieteicamo paņēmienu kopu, kas būtu integrējama formālajā izglītībā svešvalodas apguves sekmēšanai. Līdz ar pāreju uz kompetencēs balstītu izglītību izglītības standartā tiek izvirzītas augstākas prasības pret svešvalodu apguvi, atzīstot esošo prasmju līmeni kā nepietiekamu. Latvijā vāji tiek lietots valodu prasmju pašnovērtējums, kas ļautu labāk izprast skolēnu motivāciju padziļināti apgūt svešvalodu. Latvijas lielākajā daļā skolu skolēni kā pirmo svešvalodu apgūst angļu valodu, tad galvenā uzmanība ir pievērsta tieši angļu valodas apguves aspektiem formālā un neformālā izglītībā. Darba teorētiskajā daļā pētīti svešvalodas prasmju apguvi ietekmējošie faktori, uzmanību pievēršot skolēnu motivācijai apgūt valodu un šīs motivācijas saistībai ar valodas lietojuma pašnovērtējumu. Tā kā svešvalodas apguves principi formālā un neformālā izglītībā atšķiras, ir raksturotas galvenās pieeju atšķirības šajās izglītības vidēs. Empīriskajā daļā intervēti angļu valodas skolotāji formālā un neformālā izglītībā, kā arī lūgts izvērtēt angļu valodas lietošanas prasmju atbilstību lietošanas vajadzībām 9.klašu skolēniem, kuri apgūst angļu valodu formālā un neformālā izglītībā. Atklātas galvenās atšķirības un noteiktas problēmas, kas aktuālas formālā izglītībā svešvalodas apguvē. Darba noslēgumā izstrādāti priekšlikumi, kas ļautu formālajā izglītībā izmantot neformālai izglītībai raksturīgās pieejas, lai tādējādi uzlabotu skolēnu mācīšanās aktivitāti un motivāciju pilnveidot savas angļu valodas prasmes. Darba apjoms: 80 lpp., ietver 23 attēlus, 16 tabulas, izmantoti 106 literatūras avoti, pievienoti 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: svešvalodas mācīšanās, formālā izglītība, neformālā izglītība, valodas prasmju pašnovērtējums
dc.description.abstractThe Master thesis “Foreign language skills acquisition in the process of formal and non- formal education in the assessment of lower secondary school students” has been worked out with the purpose to theoretically investigate and empirically justify the differences between formal and non-formal foreign language learning for lower secondary school students and to develop a set of recommended practices to be integrated into formal education to promote foreign language learning. Along with the transition to competence-based education, the education standards set higher requirements for learning foreign languages, admitting the current level of skills as insufficient. Self-assessment of language skills, which would allow better understanding of the motivation of the pupils for in-depth learning of a foreign language, is poorly used in Latvia. In most Latvian schools, pupils learn English as their first foreign language, and the focus is on aspects of English language learning in formal and non-formal education. The theoretical part of the thesis investigates the factors influencing the learning of foreign language skills, focusing on the motivation of pupils to learn a language and the relationship of this motivation to self-assessment of language use. As the principles of learning of foreign language differ between formal and non-formal education, the main differences in approaches in these educational settings are described. The empirical part includes interviews with English language teachers in formal and non-formal education and asking them to assess the relevance of English language use skills to the use needs of 9th grade pupils learning English in formal and non-formal education. The main differences and challenges in formal education in foreign language learning were identified. The thesis concludes with proposals for using non-formal approaches in formal education to improve learning activity and motivation of the pupils to improve their English language skills. Scope of the thesis: 80 pages, including 23 figures, 16 tables, using 106 references, with 8 annexes. Keywords: learning foreign languages, formal education, non-formal education, self- assessment of language skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsvešvalodas mācīšanās
dc.subjectformālā izglītība
dc.subjectneformālā izglītība
dc.subjectvalodas prasmju pašnovērtējums
dc.titleSvešvalodas prasmju apguve formālajā un neformālajā izglītībā pamatskolas skolēnu vērtējumā
dc.title.alternativeForeign language skills acquisition in the process of formal and non-formal education in the assessment of lower secondary school students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record