Pamatskolēnu pašvadīta mācīšanās matemātikā
Author
Kovaļova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Autores izstrādātais maģistra darbs ir pētījums par tēmu “Pamatskolēnu pašvadīta mācīšanās matemātikā”. Pētījuma mērķis – izpētīt pamatskolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes matemātikā un apkopot ieteikumus skolēnu pašvadītu mācīšanās prasmju veicināšanai matemātikas mācībā pamatskolā. Maģistra darbu veido ievads, trīs nodaļas, kā arī nobeigums. Pētījuma teorētiskajā daļā autore veic zinātniskās literatūras analīzi par pašvadītu mācīšanos, matemātiku un pamatskolēniem. Pētījuma empīriskā daļa ietver dizaina un metodoloģijas aprakstu, kā arī kvalitatīvi veiktā pētījuma rezultātus un diskusiju, t.i., pašvadītas mācīšanās analīzi, t.sk. matemātisko paņēmienu pielietojumu pamatskolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju veicināšanā matemātikā. Noslēguma secinājumos apkopoti galvenie darbā izdarītie kvalitatīva rakstura secinājumi, kā arī sniegti ieteikumi skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju veicināšanai matemātikā pamatskolā. Maģistra darba apjoms ir 72 lapaspuses un divi pielikumi. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, pamatskolēni, matemātika, gadījuma analīze. The current master degree thesis researches the topic of self – regulated learning in mathematics amongst primary school students. The aim of the research is to study primary school students’ learning skills in mathematics and to provide recommendations for the advancement of self – regulated learning skills in mathematics in primary schools. The thesis consists of an introduction, three chapters/parts, and a conclusion. In the theoretical part of the research the author analyses the scientific literature on self – regulated learning, mathematics and primary school students. The empirical part of the research covers the design and methodology as well as the results of the research and the discussion, such as the analysis of self – regulated learning, the application/use of mathematical techniques in the promotion of self – regulated learning skills in mathematics for primary school pupils. Finally, the Conclusions part includes the main conclusions and provides the recommendations for the advancement of the self – regulated learning skills in mathematics amongst the pupils of the primary schools. The master degree thesis contains 72 pages and two appendices. Keywords: self – regulated learning, primary school students, mathematics, case series.