Show simple item record

dc.contributor.authorDoļinska, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:39Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89670
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60741
dc.description.abstractMaģistra darbs “Projektu metodes izmantošana ekonomikas satura apguvē vidusskolas skolēnu sadarbības prasmju attīstīšanai” izstrādāts ar mērķi analizēt projektu metodes izmantošanas iespējas ekonomikas stundās kompetenču pieejā un noteikt ieteicamo paņēmienu kopu projektu metodes izmantošanai ekonomikas stundās skolēnu sadarbības prasmju attīstības veicināšanai. Skola2030 metodiskajos materiālos tiek atzīts, ka mācību process organizējams apakšgrupās, kas ļautu skolēniem līdzdarboties, mācīties citam no cita, sadarboties, kas kļūst par vienu no prioritātēm visa mācību satura apguvē. Par arvien izplatītāku mācību metodi kļūst grupu darbs – nelieli projekti, kurus skolēnu grupa sagatavo patstāvīgi ar skolotāja atbalstu. Ir maz veikti pētījumi par to, kā šāda pieeja izmantojama kā viena no mācību pamatformām ekonomikas satura apguvē, un kā šāda pieeja varētu veicināt caurviju prasmju apguvi, tai skaitā sadarbību un līdzdalību, pašvadītu mācīšanos un kritisko domāšanu. Darba teorētiskajā daļā pētīts sadarbības prasmju jēdziens un saturs kompetenču izglītības kontekstā, analizēts ekonomikas mācību saturs, kas var tikt iekļauts sociālo zinību mācību priekšmetā vai arī piedāvāts skolēniem kā atsevišķs padziļināts priekšmets. Aplūkota projektos balstīta pieeja, tās saturs un potenciālie ieguvumi. Empīriskajā daļā intervēti ekonomikas skolotāji, kā arī aptaujāti 10.-11. klašu skolēni, lūdzot viņiem novērtēt savas sadarbības prasmes mācību projektos. Kopumā tiek secināts, ka mācību projektu metode ir lietojama vidusskolās ekonomikas satura apguvē. Visi aptaujātie skolotāji uzsver, ka šī pieeja palīdz attīstīt sadarbības prasmes, tomēr paši skolēni uzsver, ka sadarbība veidojas ar grūtībām. Darba noslēgumā izstrādāti priekšlikumi, kas ļautu uzlabot un paplašināt projektos balstītu mācību pielietojum skolās sadarbības prasmju sekmēšanai.
dc.description.abstractThe Master thesis “Using the project method to develop collaborative skills of secondary school pupils in mastering economics” has been worked out with the purpose to analyse the possibilities of using project method in the competence approach in economics lessons and to identify a set of recommended practices for using the project method in economics lessons to promote the development of collaborative skills of the pupils. Methodological materials of “Skola2030” (School 2030) admit that learning process should be organized in sub-groups, which would allow the pupils to engage, learn from each other, which would become one of priorities in mastering the entire curriculum content. Group work - small projects that a group of pupils work on independently with the support of a teacher - is becoming an increasingly common learning method. There is little research on how this approach can be used as one of the main forms of learning in economics, and how it can contribute to the acquisition of pervasive skills, including collaboration and engagement, self- directed learning and critical thinking. The theoretical part of the thesis explores the concept and content of collaboration skills in the context of competence education, analyses the content of economics studies, which can be included in the social studies subject or offered to students as a separate in-depth subject. The project-based approach, its content and potential benefits are examined. The empirical part consists of interviews with Economics teachers and a survey of 10th- 11th grade pupils, asking them to rate their collaborative skills in learning projects. The overall conclusion is that the project-based learning method can be used in secondary schools to master economics. All the teachers interviewed emphasise that this approach helps to develop collaboration skills, although the pupils themselves stress that collaboration is difficult. The thesis concludes with proposals to improve and extend the use of project-based learning in schools to promote collaborative skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectvidusskolas skolēni
dc.subjectekonomikas mācību saturs
dc.subjectkompetenču pieeja
dc.subjectprojektu metode
dc.titleProjektu metodes izmantošana ekonomikas satura apguvē vidusskolas skolēnu sadarbības prasmju attīstīšanai
dc.title.alternativeUsing the project method to develop collaborative skills of secondary school pupils in mastering economics
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record