Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatrice
dc.contributor.authorLapa, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:40Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89718
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60746
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot kādas ir saistības starp vecāku bērnības pieredzi ģimenē, viņu emociju regulēšanas grūtībām un konfliktu risināšanu attiecībās ar savu bērnu tagadnē. Pētījumā piedalījās 79 vecāki, kuru bērni mācās vispārizglītojošo skolu 9.klasēs. Izlasi pārstāvēja 64 mātes un 15 tēvi. Vecāku vidējais vecums bija 41 gads. Lai novērtētu emociju regulācijas grūtības, vecāki aizpildīja Emociju regulācijas grūtību skalu aptauju (DERS-18), pētījuma autore piedalījās šīs aptaujas adaptācijā Latvijā. Vecāku bērnības pieredzes ( pozitīvas, emocionāli vai fiziski vardarbīgas) novērtēšanai tika izmantota Bērnības traumu aptauja ( CTQ). Lai noteiktu kādas konfliktu risināšanas stratēģijas ( fiziski, emocionāli vardarbīgas ) izmanto vecāki attiecībās ar savu bērnu tagadnē, vecāki aizpildīja Konfliktu risināšanas skalu aptauju ( CTS). Korelācijas analīze starp mainīgajiem atklāja, ka vecāku pozitīvāka bērnības pieredze ģimenē saistās ar zemāku emocionālās un fiziskās vardarbības izmantošanas iespēju konfliktu risināšanā ar savu bērnu. Korelācijas analīze uzrādīja, ka vecāku fiziski vardarbīga konfliktu risināšana ar savu bērnu ir saistīta ar viņu grūtībām regulēt emocijas. Mediācijas analīze apstiprināja, ka vecāki, kuriem ir emocionāli vardarbīga bērnības pieredze un arī emociju regulācijas grūtības, ir ar lielāku varbūtību izmantot līdzīgas emocionāli vardarbīgas konfliktu risināšanas stratēģijas ar savu bērnu.
dc.description.abstractThe aim of the study was to examine the relationship between parents' childhood experiences in their family, difficulties in regulating their emotions and resolving conflicts with their child in the present. The study involved 79 parents whose children are enrolled in the 9th grade of general education schools. The sample included 64 mothers and 15 fathers. The average age of the parents was 41 years. In order to assess their difficulties in emotion regulation, parents completed the Emotion Regulation Difficulty Scale Survey (DERS-18), the author of this study participated in the adaptation of this survey in Latvia. . The Childhood Trauma Questionnaire (CTQ) was used to assess parents' childhood experiences (positive, emotionally or physically abusive). To determine which conflict resolution strategies (physically or emotionally abusive) parents presently use in their relationship with their child, parents completed the Conflict Tactics Scale (CTS). The correlation analysis between the variables revealed that parents' more positive childhood experiences in the family are associated with a lower chance of using emotional and physical abuse in resolving conflicts with their child. Correlation analysis showed a positive relationship between parents' physical violence against their child and their difficulty in regulating emotions. The mediation analysis confirmed that parents who have experienced emotionally abusive childhood and who have difficulty in regulating their emotions are more likely to use similarly emotionally abusive conflict resolution strategies with their child.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectvecāki
dc.subjectvardarbīga bērnības pieredze
dc.subjectemociju regulācija
dc.subjectkonfliktu risināšanas stratēģijas
dc.titleVecāku bērnības pieredze saistībā ar viņu emociju regulēšanas grūtībām un konfliktu risināšanu ar savu bērnu tagadnē
dc.title.alternativeParental Childhood Experience of Regulating Their Emotions and Dealing with Conflicts with Their Children in the Present
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record