Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorRaize, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:40Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89745
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60750
dc.description.abstractPētījumā tika izvirzīti trīs mērķi: 1) Noskaidrot, kādas uzmanības noturības, impulsu kontroles un hiperaktivitātes rādītāju atšķirības pastāv starp bērnu grupu ar un bez UDHS pazīmēm; 2) Kādas kognitīvo funkciju atšķirības pastāv starp bērnu grupu ar un bez UDHS rādītājiem; 3) Noskaidrot vai vecāku sniegtais vērtējums par bērnu uzmanības noturību, impulsu kontroli un hiperaktivitāti statistiski nozīmīgi korelē ar bērnu sniegtajiem rezultātiem kognitīvo testu uzdevumos. Izlasi veidoja 76 respondenti – klīniskā grupa (n = 38) un kontroles grupa (n = 38). Pazīmes tika vērtētas ar Konera uzvedības novērtējuma aptauju un pieciem kognitīvajiem testiem. Tika noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības uzmanības noturības, impulsu kontroles un hiperaktivitātes rādītājos starp grupām. Savukārt kognitīvo testu rādītājos netika konstatētas grupu atšķirības, kas saskan ar to, ka neviens no kognitīvajiem testiem statistiski nozīmīgi nekorelē ar pašnovērtējuma aptaujas skalām. Šie ir negaidīti rezultāti, bet tie ir izskaidrojami.
dc.description.abstractThe study had three objectives: 1) To find out the differences in the levels of attention deficit, impulse control and hyperactivity between the group of children with and without ADHD. 2) To find out what are the differences in cognitive function between the group of children with and without ADHD. 3) To find out whether the parents' assessment of children's attention span, impulse control and hyperactivity is statistically significantly correlated with the children's results in cognitive test tasks. Sample consisted of 76 respondents - clinical n = 38; controls = 38. Characteristics were assessed using a Conner Behavior Assessment Questionnaire and five cognitive tests. The goals were met, and it was found that there are statistically significant differences in the indicators of attention deficit, impulse control and hyperactivity between the groups. On the other hand, no differences were found in the indicators of cognitive tests, which is consistent with the fact that none of the cognitive tests correlated statistically significantly with the scales of the self-assessment survey. These are unexpected results, but they can be explained. This is given a place in the discussion section and the conclusions provide recommendations for further successful research on the topic of ADHD.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectUDHS
dc.subjectkognitīvās spējas
dc.subjectvadības funkcijas
dc.subjecthiperaktivitāte
dc.titleKognitīvo funkciju, impulsivitātes un hiperaktivitātes rādītāju atšķirības starp bērniem ar un bez UDHS pazīmēm
dc.title.alternativeDifferences in Cognitive Function, Impulsivity, and Hyperactivity Between Children with and without ADHD
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию