Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorSeregins, Eduards
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:44Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89820
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60779
dc.description.abstractDiplomdarba temats: “Mācību ekskursijas pedagoģiskas iespējas vēstures mācību satura apguvē 9. klasē” (“School trips pedagogical potential learning history in 9th grade”). Vēstures faktu izzināšana ir neatņemama daļa no mācību satura. Taču ne mazāk svarīgas ir arī prasmes analizēt un kritiski izvērtēt vēsturiskus avotus, spēt argumentēt savu viedokli un atrast cēloņu un seku attiecības. Jaunā atkārtoti apvienota Latvijas un vēstures priekšmeta ļoti liels akcents pielikts tieši uz praktisko darbu vēstures stundās – jeb vēstures izzināšanas procesu. Lai palīdzēt skolēniem labāk izprast vēsturiskus notikumus un salikt pa plauktiņiem teorētiskas zināšanas, kā arī lai šo procesu padarītu pēc iespējas interaktīvāku un interesantāku skolotāji var organizēt mācību ekskursijas. Pētījuma mērķis ir nodefinēt mācību ekskursijas kā mācību metodes teorētisko pamatojumu, izpētīt mācību ekskursijas sagatavošanas un izmantošanas iespējas Latvijas un pasaules vēstures satura apguvē pamatizglītībā, kā arī izstrādāt mācību ekskursijas paraugu Latvijas vēsturē 9.klasē. Pētījumu var praktiski pielietot mācību un ārpusklases darba procesā vēstures skolotāji, klases audzinātāji, ārpusklases darba organizatori.
dc.description.abstractTopic of the diploma “School trips pedagogical potential learning history in 9th grade” Learning historical facts is an important part of the educational process. However, the skills to analyze and critically evaluate historical sources, to be able to argue and discuss about different historical and political topics, to find cause-and-effect relationships are more important in modern society. The new re-merged subject of Latvia and History places a very great emphasis on practical work in history lessons – or the process of studying history. In order to help students better understand historical events and sort theoretical knowledge out., as well as to make the process as interactive and interesting as possible, teachers can organize field trips. The aim of the study is to define field trips as a theoretical basis for the teaching method, to explore the possibilities of preparation and use of study tours in the acquisition of the content of the history of Latvia and the world in primary education, as well as to develop a sample of study tours in the history of Latvia 9.class. The study can be applied in practice in the process of teaching and extracurricular work by history teachers, class teachers, organizers of extracurricular work. School trips as a method for mastering the themes of history of Latvia in 9th grade
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmācību ekskursija
dc.subjectvēsture
dc.subjectpamatskola
dc.subjecteksperimentāls pārbaudes darbs
dc.titleMācību ekskursijas pedagoģiskas iespējas vēstures mācību satura apguvē 9. klasē
dc.title.alternativeSchool trips pedagogical potential learning history in 9th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record