Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorŠtelfa, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:45Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89978
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60785
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums – „Kāpēc jāmaksā nodokļi?” temata apguves iespējas 8. klasē sociālo zinību stundās. Pētījuma mērķis – Teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt, izmantojot kooperatīvās mācīšanās metodes, 8. klases temata “Kāpēc jāmaksā nodokļi?” apguves iespējas. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 12 apakšnodaļām, secinājumiem un 6 pielikumiem. Darbā ievietotas 1 tabulas, un 22 attēliem. Pirmajā diplomdarba nodaļā tiem apskatīts sociālo zinību 8. klases temata “Kāpēc jāmaksā nodokļi?” teorētiskais aspekts, un iepazīstināts ar nodokļu sistēmas uzbūvi un budžeta veidošanās principiem Latvijā. Otrajā diplomdarba nodaļā tiek apskatītas kooperatīvās mācīšanās metodes, to ieguvumi un trūkumi un pielāgojot metodi veiksmīgai temata apguvei un analizēts tas, kā šāda mācīšanās sekmē pilsonisko līdzdalība veidošanos skolēnu vidū. Trešajā diplomdarba nodaļā tiek aprakstīts pētījums. Praktiskajā pētījumā tiek pētīta eksperimentālā klase un salīdzināti rezultāti ar kontrolklasi. Pētījumā tiek apskatīts kā, kādā veidā skolēni sasniegs temata apguvē izvirzīto sasniedzamo rezultātu. Diplomdarba noslēgumā tiek apkopoti secinājumi, kā pielietojot kooperatīvās mācīšanās metodes, skolēni daudz veiksmīgāk apgūst tematu, iesaistoties pilsoniskās līdzdalības prasmju veicināšanā un attīstībā sociālo zinību stundās. Atslēgas vārdi: sociālās zinības, nodokļi, kooperatīvā mācīšanās, pilsoniskā līdzdalība
dc.description.abstractTitle of the diploma paper – various approaches on learning the topic “Why do we need to pay taxes?” in grade 8. Aim of the research – give a theoretical reasoning as well as practical evidence on using cooperative learning methods in grade 8 theme “Why do we need to pay taxes?”. The paper consists of introduction, 3 chapters, 12 sub-chapters, conclusions and 5 appendixes. The paper contains 1 table and 21 image. The first chapter of the paper explores the theoretical aspects of the grade 8 theme “Why do we need to pay taxes?” and introduces the tax system and budged founding rules in Latvia. The second chapter focuses on cooperative learning methods, the positives and negatives of such methods and how to successfully adapt the method to explore the topic, as well as looked at how such learning approach can help with civic participation amongst students. The third chapter describes the research. The practical research compared a test class to a regular – control class. The research focused on how the students will reach the set result at the end of the theme. The end of the paper presents conclusions on how using cooperative learning methods can help students learn the topic more successfully, include and develop civic participation skills during social study lessons. Key words: social studies, taxes, cooperative learning, civil participation
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectSociālās zinības
dc.subjectnodokļi
dc.subjectkooperatīvā
dc.subjectmācīšanās
dc.subjectpilsoniskā
dc.titleKāpēc jāmaksā nodokļi?” temata apguves iespējas 8.klasē
dc.title.alternativeVarious approaches on learning the topic “Why do we need to pay taxes?” in grade 8
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record