Show simple item record

dc.contributor.advisorAvotiņa, Austra
dc.contributor.authorRituma, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:46Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90039
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60792
dc.description.abstractPlenērs kā mācību metode un mācību vide, kā izglītojošs un mērķcentrētu prasmju attīstošs aktivitāšu kopums tradicionāli tiek saistīts ar vizuālās mākslas jomu un nozarēm. Lai veicinātu plenēra, kā ārpustelpu mācību metodes un vides aktualitāti dažādās mācību jomās nepieciešams klasificēt caurviju prasmju metožu kopumu. Izveidot ieteikumus un starpnozaru, starpdisciplinārus mācību metožu moduļus ieteicamus skolotājiem un izglītojošu pasākumu kuratoriem Fenomenoloģiska pētījuma ietvaros veikta situācijas izpēte, daudzveidīgu brīvdabas aktivitāšu pieredzes apkopojums un analīze. Definēti daudzveidīgi kognitīvās spējas stimulējoši mācību stratēģijas moduļi , kuri demonstrē caurviju prasmes ietverošas mācību metodes un piedāvā holistisku pieeju izglītības procesiem brīvā dabā, dažādu jomu plenēros . Pētījuma ietvaros veiktas ekspertu intervijas ar sākumskolas, pamatskolas, vidusskolas , muzeju un mākslas skolu pedagogiem kā arī arī dažādu nozaru un jomu ekspertiem. Anketēti gan plenēru organizatori, vadītāji, dalībnieki, vērotāji, kā arī skolēnu grupas, pētot skolēnu labizjūtu emocionālo un kognitīvo pieredzi, piedaloties brīvdabas izglītojošās aktivitātēs – plenēros.
dc.description.abstractPlein air as a method of teaching and study environment, and goal-oriented set of developmental activites has traditionally been associated with visual arts and related fields. In order to facilitate plein air as an outdoor teaching method and environmental actuality in different fields of study, we need to classify the set of cross-sectional skill development methods. We need to develop guidelines for interdisciplinary study method modules which can be used by teachers, educational event curators and animators. As part of a phenomenological study, we present case studies, diverse outdoor activites and an overall analysis. We define diverse study strategy modules for developing cognitive abilites, which demonstrate interdisciplinary skills and offer a holistic approach for educational processes in nature and in different forms of plein air. As part of this research, we have conducted interviews with elementary school, primary school and high school as well as art school teachers and experts of other fields. We conducted surveys with plein air organisers, managers, participants, observers and groups of students, paying attention to well-being and cognitive experiences from participating in plein air activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectplenērs
dc.subjectplein air
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.subjectmācību vide
dc.subjectcross - cutting skills
dc.titlePlenērs kā caurviju prasmes veicinoša mācību metode
dc.title.alternativePlein Air as a Cross-Cutting Skills Developing Method
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record