7.klases skolēnu pilsoniskās līdzdalības prasmju attīstīšana temata “Kā plānot un sasniegt mērķi ilgtermiņā?” apguvē
Author
Ezeriete, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pilsoniskā līdzdalības veicināšana jauniešu vidū ir Eiropas Savienības prioritāte, kuru pēdējo gadu laikā mērķtiecīgi attīsta arī Latvijā, tāpēc tā kā caurviju prasme tiek iekļauta arī pilnveidotajā mācību saturā. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā teorētiski un praktiski attīstīt pilsoniskās līdzdalības prasmes 7. klasēm temata “Kā plānot un sasniegt mērķi ilgtermiņā?” ietvarā. Lai to sasniegtu, aplūkota teorētiskā literatūra par caurviju prasmēm un pilsonisko izglītību, kā arī veikts empīriskais gadījuma pētījums Ogres novada X skolā, analizējot trīs 7. klašu sniegumu temata apguvē. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka pilsonisko līdzdalību kā caurviju prasmi ir iespējams izkopt sociālo zinību stundās, tomēr prasmju nostiprināšanai to nepieciešams attīstīt arī citos mācību priekšmetos vai nosakot kā vienu no skolas vērtībām. Atslēgas vārdi: pilsoniskā līdzdalība, pilsoniskā izglītība, caurviju prasmes, sociālās zinības, 7.klase. Global citizenship is one of the European Union priorities. To improve the results of citizenship on the national level, the Ministry of Education and Science has included it as a transversal skill in the Competency-based approach. The aim of Diploma thesis is to find out theoretically and empirically how to develop global citizenship skill by teaching topic “How to set and reach long-term goals” in Form 7. The theory of diploma thesis is based of research results about transversal skills and global citizenship. In the empirical part students from three different classes take part in the case study. The main result of this research is that global citizenship can be developed in social studies, but to improve the result school needs to set this as one of their priorities. Key words: global citizenship, civic education, transversal skills, social studies, form 7