Neformālo izglītības metožu izmantošana sociāli emocionālās mācīšanās prasmju pilnveidei sociālo zinību stundās 7. klasēm
Autor
Skrastiņa, Selga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Neformālās izglītības metodes arvien vairāk tiek izmantotas formālajā izglītības processā. Skolotāji tās sāk izmantot dažādos stundas procesos, lai veicinātu skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstību. Vienlaikus jāakcentē, ka Skola2030 vadlīnijas saskan ar neformālās izglītības metožu principiem. Savā diplomdarbā darba autors vēlējās izpētīt kā neformālās izglītības metožu izmantošana pilnveido 7.klašu skolēnu sociāli emocionālās mācīšanās prasmes? Diplomdarba autors izstrādāja divas anketas, lai novērtētu skolēnu izpratni par savām sociāli emocionālajām mācīšanās prasmēm, kā arī veica pedagoģiskās novērošanas stundu ietvaros. Diplomdarba nosaukums ir ’’Neformālo izglītības metožu izmantošana sociāli emocionālās mācīšanās prasmju pilnveidei sociālo zinību stundās 7.klasēm ’’.Pētījuma mērķis izvērtēt neformālās izglītības metožu izmantošanas ietekmi uz sociāli emocionālās mācīšanās prasmju pilnveidi, Sociālo zinību stundās 7. klasēs. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 5 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, un pielikumiem. Pirmajā nodaļā tiek apraktīts izglītība sprocess vispārizglītojošā skolā.Otrajā nodaļā tiek sniegts neformālo izglītības metožu raksturojums.. Trešajā nodaļā tiek aprakstīta sociāli emocionālā mācīšanās. Ceturtajā diplomdarba nodaļā tiek aprakstīts pētījums. Diplomdarba noslēgumā tiek apkopoti secinājumi.Diplomdarbā ir aprakstīta autores pieredze un galvenie secinājumi. Atslēgas vārdi: neformālā izglītība, formālā izglītība, neformālās izglītības mtodes, kompetenču pieeja Skola2030. Non-formal education methods are increasingly used in the formal education process. Teachers begin to use them in a variety of lesson processes to promote the development of students' socio-emotional skills. At the same time, it should be emphasized that the School2030 guidelines are in line with the principles of non-formal education methods. In his diploma work, the author wanted to study how the use of non-formal education methods improves the social and emotional learning skills of 7th grade students? The author of the diploma thesis developed two questionnaires to assess students' understanding of their socio-emotional learning skills, as well as conducted pedagogical observation lessons. The title of the diploma thesis is “Use of Non-formal Education Methods for Improvement of Social-Emotional Learning Skills in Social Science Lessons in Grade 7”. The work consists of an introduction, 4 chapters, 5 subsections, conclusions and proposals, and appendices. The first chapter describes the educational process in a general education school. The second chapter describes non-formal education methods. The third chapter describes social-emotional learning. The fourth chapter of the diploma thesis describes the research. Conclusions are summarized at the end of the diploma thesis. The author's experience and main conclusions are described in the diploma thesis. Keywords: non-formal education, formal education, non-formal education methods, competence approach School2030.