Logopēda un pedagoga sadarbība lasītprasmes pilnveidē 1. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Автор
Vilcāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums: Logopēda un pedagoga sadarbība lasītprasmes pilnveidē 1. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darba autore: Madara Vilcāne Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska. Darba saturs: 118 lpp. 20 attēli. 13 tabulas. 14 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kā pedagogu un logopēda sadarbība veicina lasītprasmes pilnveidi 1. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt zinātnisko literatūru par pētāmajiem jautājumiem – raksturot 1. klases skolēnu attīstību veselumā, valodas attīstību un skolēnu ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem , traucējumu cēloņus un korekcija iespējas; 2.analizēt pieejamo zinātnisko literatūru par logopēda un pedagoga sadarbības veidiem, sadarbību veicinošiem faktoriem un iespējām; 3.plānot pētījumu par pedagogu un logopēda sadarbību veicinošiem faktoriem, lai sekmētu lasītprasmes pilnveidi 1. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Veicot bērnu izpēti, iestādes vadītāja vietnieces interviju, skolotāju logopēdu un skolotāju anketēšanu; izveidot logopēda un pedagoga sadarbības modeli; 4.analizēt pētījuma rezultātus un izstrādāt ieteikumus izglītības iestādes pedagogiem un logopēdiem sadarbības veicināšanai. Topic of the Master thesis: Teacher and Speech Therapist Cooperation to Improve the Reading Skills of from 1 Students with Phonetically Phonemic Disorders. Author of the thesis: Madara Vilcane Scientific supervisor of the thesis: Mg. paed. Egija Laganovska. Contents of the thesis: 118 pp. 20 figures. 13. tables. 14 appendices. Research purpose: To investigate theoretically and to verify practically how the cooperation between a speech therapist and a pedagogue contributes to the improvement of the literacy development for the 1st grade pupils with phonological phonemic disorders. Research tasks: 1.to analyse the scientific literature on the issues in research – to characterize the development of the 1st grade pupils in general, the development of language and the causes of the impairments affecting the pupils with phonologic phonemic disorders and the treatment options; 2.to analyse the available scientific literature on the types of cooperation between a speech therapist and a pedagogue, the factors promoting the development and the opportunities; 3.to plan the research about the factors which have a positive influence on the cooperation between pedagogues and a speech therapist in order to facilitate the improvement of the literacy development for the 1st grade pupils with phonological phonemic disorders. By conducting the research with children, the interview with the vice-principal of the establishment, carrying out questionnaires for the teachers speech therapists and the teachers; to create the model for cooperation between a speech therapist and a pedagogue; 4.to analyse the results of the research and to develop proposals for the staff of the educational establishment and the speech therapists for facilitating the cooperation.