• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dienas rita organizēšana pirmsskolas izglītības iestādes grupā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-90820-Sekste_Laura_ls12140.pdf (1.041Mb)
Author
Sekste, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, ar kādām pielietotajām metodēm pedagogi organizē dienas ritu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem pirmskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskajā nodaļā tika apskatīti jautājumi par autiskā spektra traucējumiem to simptomiem un pazīmēm. Tāpat teorētiskās daļas apakšnodaļās tika izpētītas pedagogu pielietotās praktiskās metodes, kā arī apskatītas alternatīvās komunikācijas metodes, kuras pedagogs pielieto darbā ar bērniem, kuriem konstatēta kāda no autiskā spektra traucējumiem pazīme. Nobeiguma apakšnodaļās tika pētīta ikdienas rita nodrošināšana pirmskolas izglītības iestādē “X” un izpētīta pedagoga atgriezeniskā saite par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem. Darba empīriskajā daļā tika atspoguļoti pētniecības rezultāti un to analīze. Darbā tika izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi. Pētījuma darba ietvaros izvirzītā hipotēze: “Dienas rita organizēšanas atbalstošie pasākumi pirmsskolas izglītības iestādes grupā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem ir nepietiekami” ir apstiprinājusies. Darbā izmantotas empīriskās metodes: kvantatīvā (anketa) un kvalitatīvā (intervija) metode un novērošanas metode (bērnu vērošana nodarbībās). Tāpat tiks pielietotas literatūras avotu izpēte, salīdzinošā un statistiskā metode. Darbā tiks izmantoti profesionālie un vispārējie literatūras avoti gan latviešu, gan svešvalodā, periodiskie izdevumi, publikācijas, vadlīnijas un interneta resursi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 52 lapām, literatūras saraksta, kas satur 30 literatūras avotus un 7 pielikumiem.
 
The aim of the qualification thesis is to investigate the methods used by teachers to organize the daily routine of children with autism spectrum disorder in a preschool educational institution. In the theoretical part of the work, questions about autistic spectrum disorders, their symptoms and signs were discussed. Also, in the subsections of the theoretical part, practical methods used by pedagogues were investigated, as well as alternative communication methods used by pedagogues in working with children who have been found to have any of the signs of autistic spectrum disorders were examined. In the final subchapters, the provision of the daily routine in the preschool educational institution "X" was studied and the teacher's feedback on the child with autism spectrum disorder was studied. The research results and their analysis were reflected in the empirical part of the work. Conclusions and proposals were made in the work. The hypothesis put forward as part of the research work: “Supporting measures for organizing the daily routine in the preschool educational institution group for children with autistic spectrum disorders are insufficient” has been confirmed. Empirical methods are used in the work: quantitative (questionnaire) and qualitative (interview) method and observation method (watching children in classes). Research of literature sources, comparative and statistical methods will also be applied. The work will use professional and general literary sources, both Latvian and foreign, periodicals, publications, guidelines and Internet resources. The qualification thesis consists of 52 pages, a bibliography containing 30 literary sources, and 7 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61342
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV