Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorBērziņa, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-03T02:01:20Z
dc.date.available2022-12-03T02:01:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90845
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61344
dc.description.abstractDarba autore par sava kvalifikācijas darba tēmu ir izvēlējusies “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās”, kā aktuālu tēmu, jo kustības ir dzīvībai nepieciešamas, tās pilnveido svarīgāko iekšējo orgānu funkcijas, veicina labvēlīgu fizioloģisko procesu norisi organismā. Tāpēc kad bērni aug un attīstās, īpaši svarīgi ir nodrošināt optimālu kustību aktivitāti. Bērnu galvenais darbības un attīstības veids ir rotaļa. Rotaļu svarīgo nozīmi cilvēks jau izprata jau tālā senatnē. Senie grieķi rotaļas un spēles izmantoja bērnu audzināšanai, aktīvai atpūtai. Bumbu spēles ieteica arī Aristotelis un Platons. Nīderlandiešu domātājs J. Heizings uzsver, ka rotaļa māca, attīsta, audzina, dod atpūtu un ļauj kritiski sevi novērtēt. K. Dēķēns uzskata, ka caur rotaļu bērns ieaug kultūrvidē. Savā darbā autore padziļināti pētīs tieši rāpošanu un lēkšanu. Pētījuma mērķis: Izzināt kustību rotaļu nozīmi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves veicināšanā rāpošanā un lēkšanā. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, rezultātu un secinājumu daļas. Darba pirmo nodaļu veido teorija, savukārt darba otrajā nodaļā tiek aprakstīts veiktais pētījums, veicot iegūto datu analīzi. Pamatojoties uz iegūto informāciju ir izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Darba rezultātā darba autore secināja, ka, lai sekmētu bērnu pamatkustību apguvi, nav vienas pareizas metodes vai noteikta tipa rotaļas izvēles, ir iespējams izmantot gan dažādas metodes, gan rotaļu veidus, piemeklējot bērnam piemērotākos no tiem, lai veicinātu viņa attīstību. Atslēgvārdi: kustība, rotaļa, bērns, pamatkustības. Kvalifikācijas darbs sastāv no 44 lappusēm, tajā iekļautas 3 tabulas, 5 attēli un 7 pielikumi. Darbā izmantoti 43 zinātniskās literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author has chosen "Promoting the learning of basic movements in movement toys in older pre-school children" as the topic of her qualification thesis, as a relevant topic, because movements are necessary for life, they improve the functions of the most important internal organs, and promote beneficial physiological processes in the body. Therefore, as children grow and develop, it is especially important to ensure optimal movement activity. The main activity and development of children is play. The important importance of games was already understood by people in ancient times. The ancient Greeks used play and games for raising children and for active recreation. Ball games were also recommended by Aristotle and Plato. The Dutch thinker J. Heizing emphasizes that play teaches, develops, educates, gives rest and enables critical self-evaluation. K. Dēkēns believes that through play, the child grows up in the cultural environment. Through play, the child grows up in the cultural environment. In her work, the author will study crawling and jumping in depth. The purpose of the study: To find out the importance of movement games in promoting the learning of basic movements of older preschool children The work consists of an introduction, two chapters, results and conclusions. The first chapters of the thesis consist of theory, while the second chapter of the thesis describes the conducted study - analyzing the obtained data. Based on the obtained information, conclusions have been drawn and proposals put forward. As a result of the work, the author concluded that in order to promote the learning of children's basic movements, there is no one correct method or the choice of a certain type of play, it is possible to use both different methods and types of play, finding the most suitable of them for the child in order to promote his development. Keywords: movement, play, child, basic movements. The qualification thesis consists of 44 pages, it includes 3 tables, 5 figures and 7 appendices. There are used 43 sources of scientific literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkustība
dc.subjectrotaļa
dc.subjectbērns
dc.subjectpamatkustības
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativePromoting the learning of basic movements in movement toys in older pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record